Üzemanyagcellás egyterű a Mitsubishitől

2003.09.19. 15:09

A Grandis egyterű bázisán alakították ki az új hidrogén-hajtású típust, amelyet egyszerűen Mitsubishi FCV-nek, azaz Mitsubishi Üzemanyagcellás Járműnek kereszteltek. A típust a Japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium hidrogénhajtású járművek tesztelésére és népszerűsítésére meghirdetett programjára készítette, amelyben mostanára minden nagyobb japán gyártó szerepet vállalt. A hajtáslánc a hírek szerint nem saját fejlesztés, a DaimlerChrysler kipróbált rendszerét helyezték el a Grandis karosszériájában. A Mitsubishi FCV-vel a japán gyártó elsődleges célja, hogy hétköznapi körülmények közt vizsgálja az üzemanyagcellás járművek tulajdonságait, és adatokat gyűjtsön egy esetleges szériagyártású típus elkészítéséhez.

Világszerte számos üzemanyagcellás jármű működik kísérleti jelleggel, sőt, a Toyota le is gyártott egy kisebb sorozatot saját modelljéből, de a legmerészebb becslések szerint is még legalább öt-hét év, mire a technológia szériagyártásra éretté válik és még további nyolc-tíz évbe telhet az ilyen, gyakorlatilag null-emissziós autók tömeges elterjedése.