Újabb kémfotók Land Rover Discoveryről

2003.10.07. 11:59

Egyre kevésbé takargatják az új alapmodellt, bár eget rengető újdonságról nemigen beszélhetünk, már ami az autó formáját illeti. A kíváncsi optikákat már csak tiritarka festéssel és néhány méter ragasztószalaggal igyekeztek megzavarni a gyáriak, így jól látható, hogy az új Discovery tervezésénél a most futó modellhez hasonlóan az aktuális Range Rover formatervéből indulhattak ki: az alig lekerekített dobozforma, a sajátos négyzet alakú lámpatestek, bennük a kis kerek fényszórókkal, és a szabályos körívet formázó sárvédőívek - akárcsak az autó arányai - a luxuskivitelű nagytestvért idézik, csupán a magasított tető és a vaskos C-oszlop teszi valamelyest igavonószerűbbé az összhatást. A konzervatív britektől persze még a Ford irányítása alatt sem vártunk mást, és a nagy újdonságok egyébként is az autó belsejében keresendők.

Az új Discovery a Range Rover Sporthoz hasonlóan a Land Rover új létraalvázára épül, amelyet a Discovery esetében légrugós futóművel és vadonatúj fejlesztésű fogasléces kormányművel egészítenek ki. A motortérben az előre megjósolt változások zajlanak le: az ősöreg nyomórudas Rover V8-as helyét a jól ismert Jaguar V8-as 4,4 literes, külön a Land Rover terepjárók számára kialakított változata váltja fel, a kisebb változatokba két másik motor, a 2,7 literes, V6-os PSA-Ford turbódízel vagy a Ford Explorer 4 literes V6-osának egy változata kerülhet. Pillanatnyilag úgy tudjuk, hogy a Discovery utódja valamikor 2004 végén vagy 2005 elején mutatkozhat be valamelyik nagy autókiállításon, bár a képeket látva azon sem csodálkoznánk, ha tanulmányautóként akár még korábban láthatnánk a típust.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.