Megújul a Honda S2000

2003.10.08. 16:41

Egyelőre Amerikában mutatkozik be a villámgyors roadster új változata felfrissített külsővel és nagyobb hengerűrtartalmú motorral. A képeket szemlélve leginkább az első és a hátsó lámpák módosított formája, valamint a korábbinál agresszívebb hűtőmaszk tűnhet fel. Utóbbin három különálló nyílás helyett egyetlen, vadul vicsorgó, háromfelé osztott szájat nyitottak a tervezők. Az autó belsejében is változtattak ezt-azt, így megújultak a kezelőszervek, egy helyett már két pohártartó van az autóban, és az ajtók kialakításának köszönhetően vezető és az utas felső testének is több hely jut az új S2000-esben.

A lényegesebb átalakításokról azonban nem árulkodnak a képek: a Honda mérnökei kezelésbe vették a hajtáslánc, a futómű és a fékrendszer összes fontosabb elemét. A díjnyertes kétliteres, négyhengeres motor hengerűrtartalmát 160 köbcentivel megnövelték, ami elsősorban a teljesítményleadás jellegében érzékelhető: a változatlanul 240 lóerős csúcsteljesítmény 8300 helyett már 7800-as fordulatszámon jelentkezik, de ami még fontosabb, a gyáriak közlése szerint a motor 6000 helyett már 3000-es fordulatszámtól feléled a púposabb nyomatéki görbének hála. A hatsebességes váltó első öt fokozatának áttételeit is megváltoztatták, és az eddig használt réz szinkrongyűrűk helyett széngyűrűket alkalmaznak, ami állítólag még közvetlenebb kapcsolásérzetet eredményez.

A korábbinál nagyobb teljesítményű fékrendszer és a merevebb karosszéria szintén a sportosság irányába mutat, a kőkemény futóművet viszont közkívánatra valamivel lágyabbra hangolták, így az S2000 nemcsak könnyebben vezethető, de kényelmesebb is lett.

Az új S2000-est Amerikában még az év vége előtt elkezdik forgalmazni, az európai forgalmazásról egyelőre csak annyi biztos, hogy lesz, de sem a bemutató időpontját, sem a megújult modell itteni árát nem közölték eddig.