Bemutatkozott a végleges Chrysler 300C

2003.10.10. 11:25

Különösebb felhajtás nélkül mutatták be az új Chrysler és Dodge csúcsmodellek végleges változatait, ami érthető is: a korábbi tanulmányautókhoz képest alig változtattak valamit a Chrysler 300C és a Dodge Magnum modelleken. Az autók külsején gyakorlatilag csak a tanulmányautókon alkalmazott 20 hüvelykes felnik helyét átvevő 18 hüvelykes kerekek, és a krómdíszítések számának csökkenése mutatja, hogy már a sorozatgyártmányokkal állunk szemben. A korábbiaknál többet árultak el a 20 %-ban Mercedes alkatrészekből álló típusok motorválasztékáról és felszereltségéről is. Az már biztos, hogy az alapváltozatokba a Chrysler 200 lóerős 2,7 literes V6-osa kerül, a csúcsváltozatokba pedig "csak" az 5,7 literes Hemi V8-as 340 lóerős kompresszor nélküli változata, amely ugyanakkor alig több mint hat és fél másodperc alatt gyorsítja a nehéz karosszériát 100 km/h sebességre és 240 km/h körüli végsebességet biztosít a 300C és a Magnum számára. Valószínűleg emellett lesz még egy köztes motorváltozat is, bár erről egyelőre nem tudunk semmi biztosat. Az összes típusváltozatban az alapfelszereltség része az ABS, a kipörgés-gátló és a Mercedestől származó menetstabilizáló elektronika, valamint a ma még ritkaságnak számító állítható pedálsor. Állandó négykerék-hajtást a bemutató idején csak a Dodge Magnumhoz kínálnak feláras extraként. Amerikában jövő tavasztól lesz megvásárolható a két új modell, és a Crysler 300C várhatóan Európában is megjelenik még 2004 első felében.