Üzemanyagcellás Mercedesek az UPS-nél

2003.10.10. 13:43

A gyorsposta-óriás is részt vesz az üzemanyagcellás Sprinter furgon tesztelésében és fejlesztésében. Az UPS és a DaimlerChrysler még 2003 elején állapodott meg az együttműködés részleteiről, de az első autókat csak most adták át a Mercedes düsseldorfi gyárában. Az üzemanyagcellás Sprintert 55 kW-os (75 lóerős) villanymotor hajtja legfeljebb 120 km/h sebességgel, a jármű hatótávolsága 150 km a gyári adatok szerint. A DaimlerChrysler megoldásának egyik fontos előnye, hogy egyáltalán nem vesz el helyet a raktérből, így a kísérleti autók teljes értékű szállítójárművekként működhetnek az UPS németországi részlegénél. A rövid hatótávolsága miatt elsősorban városon belüli szállításra használható kísérleti járművek a DaimlerChrysler szakembereinek reményei szerint nagy mennyiségű adattal szolgálnak majd az üzemanyagcellás hajtás köznapi használhatóságát és a jelenlegi műszaki megoldások fontosabb hibáit illetően, hozzájárulva, hogy az ígéretes technológiát minél hamarabb éretté tegyék a sorozatgyártásra. Az UPS egyébként nem az első cég, amely üzemanyagcellás Sprintereket tesztel: a DC már csaknem két éve folytatja a kísérleteit kisebb szállítási cégekkel együttműködve.