Hidegtűrő üzemanyagcellák a Hondától

2003.10.13. 11:32

Az új cellacsomag tömörebb felépítésű, nagyobb fajlagos teljesítményű, egyszerűbb és olcsóbb mint az eddig használtak. A Honda FC Stack nevű egysége számos részletmegoldásában eltér a korábbi üzemanyagcella-csomagoktól: az egyes cellákat szénszálas műanyag elemek helyett préselt acéllemezek választják el, így az egész szerkezet tömörebb építésű és egyszerűbb lehet, az új membránanyag pedig jóval szélesebb hőmérséklet-tartományban működik, mint az elődök. A Honda újdonsága +95 és -20 Celsius-fok között képes hidrogénből és oxigénből vizet és villamos energiát előállítani, míg a régebbi modellek fagypont alatt már felmondták a szolgálatot. A Honda az új üzemanyagcella-csomagot az FCX kísérleti autóban próbálja ki, amelyet a hidegtűrés demonstrálására egy 2004 januárjában rendezendő autós túraverseny előfutó autójaként mutatnak majd be a közönségnek. A viszonylag kis méretű FCX paraméterei az új cellacsomagnak köszönhetően már-már egy hagyományos személyautó adatait idézik: motorjának teljesítménye 80 kW, azaz 109 lóerő, legnagyobb sebessége 150 km/h, hatótávolsága 395 km. Az autót 350 bar nyomású hidrogénnel üzemeltetik, 156 liter fér az FCX tüzelőanyag-tartályába.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.