Tokiói előzetes a Mitsubishitől

2003.10.15. 12:33

Egy új és több régi tanulmányautóval igyekszik elkápráztatni a japán közönséget a Mitsubishi.

A legfontosabb újdonság egyértelműen a SE.RO tanulmány, amely a Frankfurtban bemutatott "i" koncepcióautó padlólemezén alapul, de új karosszériát és motort kapott. A 3,395 méter hosszú apróság magasabb (1,675 m), mint amilyen széles (1,475 m), de első pillantásra nem is ez tűnik fel, hanem a különös, az 1960-as évek elejének kenyérpirítóit és áramvonalas amerikai lakókocsijait idéző forma.

A polírozott alumínium karosszéria az első és hátsó panorámaablakokkal különös módon egyszerre juttathat eszünkbe múltbéli járműveket és hipermodern repülőgépeket, és mindezt ráadásul anélkül, hogy egy kicsit is szép lenne. A belső tér már korántsem ennyire erőteljes stílusú: bár a hátsó ülések formája még mindig múltat idéz, és az itt-ott elővillanó nyers műszaki megoldások - az első ülések támláinak bekötési pontjai vagy a hátsó ajtók zsanérjai - is őrzik a kívül uralkodó hangulatot, a kormány és környéke könyörtelenül mai.

A Mitsubishi érdekes módon nem a forradalmi formát, hanem a csöppnyi jármű tágas belső terét hangsúlyozza. Ennek kialakítását a hátsó kerekek közé épített 660 köbcentis turbófeltöltéses motor és az autó méreteihez képest hosszú tengelytáv tette lehetővé, így a SE.RO utastere egy bő kategóriával hosszabb, mint a méreteiből következne.

A SE.RO mellett a japán gyártó korábban, másutt már bemutatott tanulmányautóival tölti meg tokiói standját: itt lesz az "i", a CZ2 Cabrio és a sportos Tarmac Spider is. Emellett kiállítják az idén tesztelésre használt Lancer Evolution WRC2 versenygépet és a Pajero Evolution újabb változatát, utóbbival a 2004-es Dakaron állnak majd rajthoz a Mitsubishi gyári pilótái. További újdonságot jelentenek az új fejlesztésű motorok, megtalálhatjuk közöttük a Mitsubishi, a Hyundai és a Chrysler által közösen fejlesztett 1,8, 2 és 2,4 literes, "compact" elnevezésű négyhengereseket és egy kisebb, 1,1, 1,3 és 1,5 literes egységekből álló, a "small engine series" névre hallgató új sorozatot is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.