A Nissan összesen hét új tanulmánnyal jelentkezett Tokióban, mindegyikben valamilyen érdekes térelrendezési, meghajtási vagy kényelmi megoldást alkalmaztak, vegyük ebből sorra az első hármat.
A Fugát a nagy és kényelmes luxus-sport-túra autó, a Skyline alapját is adó FR-L padlólemezére építették. A Nissan közleménye szerint a tágas belteret nem áldozták fel a sportos megjelenésért, az autó magassága hátul is elegendő fejteret ad, de megmaradt a kupészerűen ívelt, szépen lejtő tető is. A belső tér kialakítása a japán vonások és a modern dizájn keverékeként jellemezhető.
A Fugában mutatkozik be a HMI (Human-machine Interface). A középkonzolon elhelyezett multifunkciós vezérlőpult a kormányra applikált kezelőszervek használatával biztonságosabbá teszi a menet közben történő használatot.
Másodikként itt van a Serenity, egy különös átmenet a sportos limuzinok
és az MPV-k között. Az autó egyes részletei a japán kultúra jellegzetes
elemeit tükrözik vissza, így például a furcsa metszésű oldalablakok
legyezőre, míg az orr-rész kiképzése a japán kabuki előadásokra
készített sminkekre utal. A beltérben tovább folytatódnak a japános
elemek a cseresznyevirág- és hullámszerű minták alkalmazásával. Az
ülések minden gondot levesznek a bennük helyet foglaló személy
testéről, beülés után olyan pozícióba dőlnek, hogy az ülésben minél
jobban eloszoljon a testtömeg nagy része, így a lehető legkevesebb izom
munkája szükségeltetik az üléshez.
A Serenityről kikerült információk szerint ebbe a modellbe a
mágikus 4 HMI vezérlőrendszer került, ami, bár pontosabban nem
specifikálták, a különféle egységek tökéletesen stresszmentes központi
kezelhetőségét adja a sofőr kezébe. A kijelzések optimális helyen és
időben történő megjelenítéséhez alkalmazott Horizontal Meter Unit
gyanúnk szerint egyfajta HUD-szerű vetítőszerkezet lehet.
A Redigo az előző két modellhez képest egy manapság - koncepciószinten legalábbis - elterjedtebb vonalat, a nagy színes gyerekautó jellegű dizájnt követi. Az autó fő különlegességei a nyitható felső tetőpanel, a különleges műszerfal és a kompakt négykerék-hajtási rendszer, ami a mindennapi használat során is megkönnyíti az autó vezetését.
A maximálisan beszuszakolható négy személynek optimálisan beállított hangszórókkal szerelt hifirendszer nem hagy kétséget arról, amit a Nissan is vállal: a Redigo fő célközönsége a fiatal vásárlók köre.