Nissan újdonságok Tokióból I.

2003.10.16. 12:58

A Nissan összesen hét új tanulmánnyal jelentkezett Tokióban, mindegyikben valamilyen érdekes térelrendezési, meghajtási vagy kényelmi megoldást alkalmaztak, vegyük ebből sorra az első hármat.

A Fugát a nagy és kényelmes luxus-sport-túra autó, a Skyline alapját is adó FR-L padlólemezére építették. A Nissan közleménye szerint a tágas belteret nem áldozták fel a sportos megjelenésért, az autó magassága hátul is elegendő fejteret ad, de megmaradt a kupészerűen ívelt, szépen lejtő tető is. A belső tér kialakítása a japán vonások és a modern dizájn keverékeként jellemezhető.

A Fugában mutatkozik be a HMI (Human-machine Interface). A középkonzolon elhelyezett multifunkciós vezérlőpult a kormányra applikált kezelőszervek használatával biztonságosabbá teszi a menet közben történő használatot.

Másodikként itt van a Serenity, egy különös átmenet a sportos limuzinok és az MPV-k között. Az autó egyes részletei a japán kultúra jellegzetes elemeit tükrözik vissza, így például a furcsa metszésű oldalablakok legyezőre, míg az orr-rész kiképzése a japán kabuki előadásokra készített sminkekre utal. A beltérben tovább folytatódnak a japános elemek a cseresznyevirág- és hullámszerű minták alkalmazásával. Az ülések minden gondot levesznek a bennük helyet foglaló személy testéről, beülés után olyan pozícióba dőlnek, hogy az ülésben minél jobban eloszoljon a testtömeg nagy része, így a lehető legkevesebb izom munkája szükségeltetik az üléshez.
A Serenityről kikerült információk szerint ebbe a modellbe a mágikus 4 HMI vezérlőrendszer került, ami, bár pontosabban nem specifikálták, a különféle egységek tökéletesen stresszmentes központi kezelhetőségét adja a sofőr kezébe. A kijelzések optimális helyen és időben történő megjelenítéséhez alkalmazott Horizontal Meter Unit gyanúnk szerint egyfajta HUD-szerű vetítőszerkezet lehet.

A Redigo az előző két modellhez képest egy manapság - koncepciószinten legalábbis - elterjedtebb vonalat, a nagy színes gyerekautó jellegű dizájnt követi. Az autó fő különlegességei a nyitható felső tetőpanel, a különleges műszerfal és a kompakt négykerék-hajtási rendszer, ami a mindennapi használat során is megkönnyíti az autó vezetését.

A maximálisan beszuszakolható négy személynek optimálisan beállított hangszórókkal szerelt hifirendszer nem hagy kétséget arról, amit a Nissan is vállal: a Redigo fő célközönsége a fiatal vásárlók köre.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.