Mercedes F 500 Mind - jövőautó Stuttgartból

2003.10.16. 13:41

Négykerekű kutatólabort mutat be a Mercedes Tokióban: az F 500 Mind tucatnyi biztonsági, vezetéstechnikai és kényelmi újítást vonultat fel, ráadásul az alkalmazott technolóiák megbízhatóságát is ezen a járművön fogják tesztelni.
Az 5092 mm hosszú, 2965 mm-es tengelytávú autóban különösen a hátsó lábteret sikerült megnyújtani, ebben nagy segítségükre volt az elektronikus gáz- és fékpedál alkalmazása, amelyek jóval kisebb helyet foglalnak, mint a szokványos szerkezetek.
A jármű által fontosnak tartott üzenetek megjelenítésére Stuttgartban is a vetítős módszereket tartják a jövő megoldásának, a kiegészítő funkciók működtetésére pedig a hangvezérlést választották, de az eddigi megoldásoknál egy fokkal finomabb kivitelben. Az F 500 beszélőkéje ugyanis két irányból küld utrahangokat a sofőr füle felé célozva. A hanghullámok a sofőr fejénél interferálnak, és az emberi fül számára hallható frekvenciájúvá alakulnak.
Ezzel a megoldással az utasokat nem zavarják a navigációs utasítások vagy a közlekedési hírek.
Sötétben a lézersugarakkal pásztázó éjjellátó berendezés lép működésbe, a sofőr előtt 150 méteres távolságban világítja meg az utat, a kamera képét a jobb oldali kijelzőn lehet megfigyelni.
A motortérben egy 318 LE-s ultramodern hibrid dízelmotort helyeztek el, ez a gyár közlése szerint a jelenlegi CDI motoroknál 20%-kal gazdaságosabb.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.