Négykerekű kutatólabort mutat be a Mercedes Tokióban: az F 500 Mind
tucatnyi biztonsági, vezetéstechnikai és kényelmi újítást vonultat fel,
ráadásul az alkalmazott technolóiák megbízhatóságát is ezen a járművön
fogják tesztelni.
Az 5092 mm hosszú, 2965 mm-es tengelytávú autóban különösen a
hátsó lábteret sikerült megnyújtani, ebben nagy segítségükre volt az
elektronikus gáz- és fékpedál alkalmazása, amelyek jóval kisebb helyet
foglalnak, mint a szokványos szerkezetek.
A jármű által fontosnak tartott üzenetek megjelenítésére
Stuttgartban is a vetítős módszereket tartják a jövő megoldásának, a
kiegészítő funkciók működtetésére pedig a hangvezérlést választották,
de az eddigi megoldásoknál egy fokkal finomabb kivitelben. Az F 500
beszélőkéje ugyanis két irányból küld utrahangokat a sofőr füle felé
célozva. A hanghullámok a sofőr fejénél interferálnak, és az emberi fül
számára hallható frekvenciájúvá alakulnak.
Ezzel a megoldással az utasokat nem zavarják a navigációs
utasítások vagy a közlekedési hírek.
Sötétben a lézersugarakkal pásztázó éjjellátó berendezés lép
működésbe, a sofőr előtt 150 méteres távolságban világítja meg az utat,
a kamera képét a jobb oldali kijelzőn lehet megfigyelni.
A motortérben egy 318 LE-s ultramodern hibrid dízelmotort
helyeztek el, ez a gyár közlése szerint a jelenlegi CDI motoroknál
20%-kal gazdaságosabb.