Mégis életképes a GM-VAZ együttműködés?

2000.09.20. 16:29

A GM egyik oroszországi vezetője egy interjú során érdekes részleteket árult el az AvtoVAZ-zal létesítendő együttműködésről. A tervek szerint a konkurenciától teljesen eltérő módon nem saját, nyugat-európai tervezésű autóik gyártását helyeznék át Oroszországba, hanem az AvtoVAZ szakembergárdájára bíznák a tervezés egy részét is. Az így megalkotott modellek igen alacsony, 5-7.000 dollár körüli áron kerülnek forgalomba, hogy megfeleljenek az orosz piac elvárásainak - a tavalyi eladások több mint 80%-a ebben a szegmensben zajlott. Már a gyártandó modellek is szóba kerültek, az egyik a mai Astra alapjaira épülő, ám az útviszonyoknak, és egyéb helyi követelményeknek megfelelően áttervezett személyautó lenne, a másik pedig az új, már bemutatott 2123-as típusjelű Lada Niva egy változata. Amennyiben minden megfelelően alakul, akkor a közös gyártás 2005-ben indulhat meg évi 75-90.000-es kapacitással. Az exportra kerülő példányok egy részét a GM saját márkanév alatt árusítaná (egyesek szerint Chevrolet néven). A végleges döntés valamikor október körül várható, ám ha belevágnak, akkor a teljes megvalósulásig több mint 500 millió dollárt kell beleölni az ambíciózus tervekbe. (Ha mindez megvalósul, akkor talán ismét elszaporodnak a Ladák hazánkban is...)

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.