A Honda tokiói újdonságai dióhéjban

2003.10.22. 12:51

Az HSC mellett az új Odyssey és két környezetbarát tanulmányautó látható a Honda tokiói standján.

Az új Odyssey, amelyet elsősorban a japán és amerikai buszlimuzin-rajongóknak terveztek, szinte minden szempontból hatalmas előrelépést jelent az elődmodellhez képest. Az autó tervezésekor láthatóan a kisebb Streamnél alkalmazott receptet követték: az új Odyssey elődjével ellentétben nyúlánk, áramvonalas, a kategória többi versenyzőjéhez képest már-már sportos hatást kelt, és ez nem csak a formaterv érdeme. A hétüléses buszlimuzin alacsonyabb, mint elődje volt, ami garázsban parkoláskor határozott előnyként jelentkezik, de az alacsony padlószintnek köszönhetően a belső tér még tágasabb is lett. Az Odysseyt 2,4 literes 16 szelepes i-VTEC vezérlésű motor hajtja, amelyből két változatot kínálnak: a gyengébbik 160, az erősebbik pedig 200 lóerős. Mindkét motorváltozathoz automataváltó jár, a vásárló igényei szerint fokozatmentes, vagy hagyományos ötsebességes egység. Az autó különlegességei közé tartozik egyebek közt a kanyarkövető világítás, a követési távolságot is figyelő intelligens tempomat, a hangvezérlésű navigációs rendszer vagy a visszapillantó tükröket kiegészítő hátsó kamera.

A két tanulmányautó egyike az IMAS névre hallgat. Ahogy a márka ismerői a névből már kikövetkeztethették, a kétajtós kupéban a Honda IMA elnevezésű hibrid hajtásrendszerét találjuk, amely már sorozatgyártású modellekben is bizonyította hatékonyságát és megbízhatóságát. Az IMAS különlegessége mégsem a hajtásrendszerben keresendő: a nagyrészt alumíniumból és szénszálas műanyagból készült karosszéria a nahéz hibrid hajtáslánccal együtt sem nyom többet 700 kilogrammnál. A teljesítmény hatékony kihasználását segíti a különlegesen áramvonalas kialakítás is, az IMAS formatényezőjének (Cw) értéke mindössze 0,2. Sajnos a konkrét menetteljesítményekről mindeddig nem sikerült információkat szereznünk, de a Honda sajtóközleménye szerint a hibridhajtású modell valódi sportautós élményt biztosít.

A másik Honda tanulmány amelyről eddig nem esett szó, a KIWAMI névre hallgat. A feltűnően lapos, ék alakú járművet üzemanyagcellás hajtáslánc mozgatja, formaterve pedig - legalábbis a Honda megfogalmazása szerint - a hagyományos japán esztétikai szemlélet jegyében készült, egyszerű és mégis kényelmes. A 4,5 méteres hossz és az 1,82 méteres szélesség valóban tágas belsőt sejtet, de az 1,25 méteres magasság miatt a KIWAMI utasai sajátos, leginkább sportkocsikban jellemző félig fekvő helyzetet kénytelenek felvenni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.