Továbbra is Sema, de ezúttal Ford. Egy újonnan faragott ötliteres V8-as
motort mutatnak be a jövő évi FRPP - Ford Racing Performance Parts
katalógusból. A V8-ast kifejezetten versenyautókat építő mesterek
számára készítették, alapja a Mustang Cobra 4,6 literes, hengerenként
négyszelepes hajtóműve. Az alap V8-as 90,2 mm furatú hengereit 94 mm
szélesre polírozták, így született az extra űrtartalom. A motor több
főegysége, így a főtengely és a hajtókarok is az SVT Cobrából
származik.
Ezen túlmenően azonban szinte minden alkatrészjellemzőt
kicseréltek, lecsiszoltak, megerősítettek és áthangoltak a tervezők, a
dugattyúktól kezdve, az befecskendező-rendszeren, a hengerfejeken, a
szeleprugókon és a vezérlésen át a motorblokkig. Az átalakítás
eredménye egy 14.995 dollárért megvásárolható, tovább tuningolható, de
alapban is 420 lóerőt teljesítő Ford-motor. Az ár a motortartó
bakokat és egyéb, beszereléshez fontos elemeket is tartalmazza, bár
kevéssé valószínű, hogy egyféle felfüggesztéssel bármilyen modellbe
beilleszthető legyen.
A Focus orrában mindenesetre remekül elfér, ezt példázza az FRPP
által kiállított ínyencség, a V8-assal szerelt Focus RS8. Bár az
autóval a beépíthetőség egyszerűségét szerették volna bemutatni, az
RS8-as talpra állítása nem lehetett egyszerű művelet, mivel
hátsókerék-hajtású.
Az európai Focus RS alól ment az eredeti hajtás, de a legnagyobb
feladat a felfüggesztések cseréje volt. Elöl a Kugel Komponents
alkatrészeiből készítették a prototípus hajtását, a Ford Racingtől
származó differenciálművet és állítható magasságú Multimatic gátlókat
alkalmazó hátsó felfüggesztés pedig szintén megvásárolható lesz a jövő
évi FRPP katalógusból.
"Nem egy tipikus kompaktsportkocsi-átalakítási projekt, de azért
kint az utcán biztos felfigyelnek majd rá" - szabadkozott Dan
Davies, a Ford Racing Technology igazgatója.
"Hátsókerék-hajtással és 420 lóerővel elvisszük majd gyorsulási és
egyéb utcai versenyekre. Még csapatni is szívesen megyünk
majd!"