Ford Focus RS8 - 420 lóerő, hátsókerék-hajtás

2003.11.05. 13:37

Továbbra is Sema, de ezúttal Ford. Egy újonnan faragott ötliteres V8-as motort mutatnak be a jövő évi FRPP - Ford Racing Performance Parts katalógusból. A V8-ast kifejezetten versenyautókat építő mesterek számára készítették, alapja a Mustang Cobra 4,6 literes, hengerenként négyszelepes hajtóműve. Az alap V8-as 90,2 mm furatú hengereit 94 mm szélesre polírozták, így született az extra űrtartalom. A motor több főegysége, így a főtengely és a hajtókarok is az SVT Cobrából származik.
Ezen túlmenően azonban szinte minden alkatrészjellemzőt kicseréltek, lecsiszoltak, megerősítettek és áthangoltak a tervezők, a dugattyúktól kezdve, az befecskendező-rendszeren, a hengerfejeken, a szeleprugókon és a vezérlésen át a motorblokkig. Az átalakítás eredménye egy 14.995 dollárért megvásárolható, tovább tuningolható, de alapban is 420 lóerőt teljesítő Ford-motor. Az ár a motortartó bakokat és egyéb, beszereléshez fontos elemeket is tartalmazza, bár kevéssé valószínű, hogy egyféle felfüggesztéssel bármilyen modellbe beilleszthető legyen.
A Focus orrában mindenesetre remekül elfér, ezt példázza az FRPP által kiállított ínyencség, a V8-assal szerelt Focus RS8. Bár az autóval a beépíthetőség egyszerűségét szerették volna bemutatni, az RS8-as talpra állítása nem lehetett egyszerű művelet, mivel hátsókerék-hajtású.
Az európai Focus RS alól ment az eredeti hajtás, de a legnagyobb feladat a felfüggesztések cseréje volt. Elöl a Kugel Komponents alkatrészeiből készítették a prototípus hajtását, a Ford Racingtől származó differenciálművet és állítható magasságú Multimatic gátlókat alkalmazó hátsó felfüggesztés pedig szintén megvásárolható lesz a jövő évi FRPP katalógusból.
"Nem egy tipikus kompaktsportkocsi-átalakítási projekt, de azért kint az utcán biztos felfigyelnek majd rá" - szabadkozott Dan Davies, a Ford Racing Technology igazgatója. "Hátsókerék-hajtással és 420 lóerővel elvisszük majd gyorsulási és egyéb utcai versenyekre. Még csapatni is szívesen megyünk majd!"