A Firenzei Egyetem és a Ferrari közös munkája egyelőre csupán
formatanulmány, de feltételezhető, hogy néhány vonásával később
szériamodelleken is találkozhatunk. Egyelőre még azt sem árulták el,
hogy az Aurea megformálásakor a tervezők milyen műszaki tartalomból
indultak ki. A formán ugyan egyértelműen látszik, hogy középmotoros
szerkezet illene bele, de akár egy V12-es is motor is elférne az idomok
alatt, így akár az Enzo utódjának előképe is lehet. Ennek az
elképzelésnek ellentmondani látszik, hogy az Aurea több változatát is
elkészítették, így van nyitott és csukott, sőt versenyzésre tervezett
változat is, ami inkább jellemző a kisebb Ferrarikra.
Nem lennénk meglepve, ha az F360 Modena utódját vették volna alapul a
tervezők. Az autó egyébként mind arányaiban mind formai megoldásaiban
emlékeztet az Enzóra: itt is megjelenik az F1-es autókat idéző
orr-betét, a hátrafelé keskenyedő vezetőfülke és az óriási oldalsó
légbeömlő, de az Aurea sokkal lágyabb vonalú mint a Ferrari jelenlegi
csúcsmodellje.
.