Otthon összerekható Land Roverek Amerika számára?

2003.11.19. 15:35

A Land Rover Defender nem felel meg az amerikai szabványoknak, így a gyártó kiskapukat keres, hogy mégis visszajuttathassa a típust erre a fontos piacra. Két megoldás lehetséges: vagy elkészítik a terepjáró amerikai változatát, amely megfelel az összes vonatkozó biztonsági szabálynak, vagy - és a hírek szerint ez utóbbival próbálkoznak majd - otthon összeszerelhető készletekben viszik majd a típust az Egyesült Államokba, mivel ezekre kevésbé szigorú szabályok vonatkoznak. A dolog úgy működne, hogy a kereskedők építőkészeleteket kapnának, amelyekből helyben készülhetne el az autó. Ezeket házilag összerakott típusként vizsgáztatnák le.

A Land Rovernek van is ilyen építőkészlete, amelyet leginkább a harmadik világ országaiba, így pl. Brazíliába, Jordániába, Kínába vagy Zimbabwébe szállítanak. Ezekben az országokban ugyanis ez a legolcsóbb megoldás: így az összeszerelést a helyi, olcsó munkaerővel oldhatják meg, és a végeredményképpen előállt autót az alacsony ár miatt sokkal nagyobb számban lehet értékesíteni, mintha készen érkezett volna Angliából.

Az amerikai hatóságok szerint ez a lehetőség adott, bár csak abban az esetben, ha a Land Rover egy csomó alkatrészt - a gumikat, a lámpákat, és számos apróságot - kihagy a csomagból és a motort valamint a hajtásláncot külön szállítja. Ez azonban inkább csak szervezés kérdése, és végső esetben nyilván az anyacég, a Ford segítségét is igénybe vehetik. Baj csak abból származhat, ha az amerikai hatóságok mégis fogást találnak a Land Rover cselén: ilyenkor ugyanis nem csak a bírság összege lehet csillagászati, de az összes építőkészletet is lefoglalhatják és megsemmisíthetik.

A Land Rovernél állítólag még vizsgálják a lehetőségeket, de mindenképp szeretnék újra elkezdeni az amerikai piacról 1997-ben kivont Defender forgalmazását, mivel a típus iránt igen komoly vásárlói érdeklődést tapasztaltak az elmúlt egy-két év összes olyan eseményén, ahol kiállították.