Bemutatkozik a Mitsubishi Lancer WRC

2003.11.28. 10:35

A Mitsubishi egy év szünet után bemutatta legújabb raliautóját. Jóllehet a Lancer WRC04 nevű jármű ugyanazon a szériagyártmányon alapul, mint a 2002-es Evo VII-es, de csak nyomokban emlékeztet rá.

A karosszéria néhány részletén és a motorblokkon kívül nagyon kevés a közös elem. Ez persze nem csoda, hiszen a WRC04 kb. hatezer alkatrészében különbözik az elődjétől. Ahogy az a képen is látható, a karosszéria övvonal alatti része teljesen új ahogy a spoilerek is. A fejlesztés során ugyanis az egyik legfontosabb szempont a jó aerodinamikai kialakítás elérése volt, ennek érdekében a Ralliart szakemberei három hetet töltöttek el a Lola cég szélcsatornájában az idomok finomítgatásával.

A hajtásrendszer is megújult, ennek elemei szintén teljesen új fejlesztésűek. Az autó további előnye az elődmodellel szemben, hogy sokkal kedvezőbb lett a súlyelosztása az áthelyezett motor miatt. A motor viszont ugyanannak a 4G63 jelű kétliteres egységnek egy újabb változata, amely évek óta a Mitsubishi raliautók lelkeként szolgál. A jelenlegi hivatalos adatok szerint 300 lóerőt teljesít 5500-as percenkénti fordulatszámon (nagyobb teljesítményű szabály szerint nem lehet) legnagyobb forgatónyomatéka pedig 540 Nm, amely 3500-as percenkénti fordulaton jelentkezik. A futómű elöl és hátul egyaránt McPherson rendszerű, a rugóstagokat az Öhlins szállította, a fékrendszer a Brembo műve, míg a magnézium-ötvözetből készült keréktárcsákat az Enkeitől szerezték be.

Hogy mindez a sok jó végül mire lesz elegendő, azt persze csak jövőre, a raliversenyek eredményeit nézve tudhatjuk meg, hiszen időközben a legnagyobb riválisok - a Subaru, a Citroën, a Peugeot és a Ford - mérnökei sem aludtak.