Bemutatkozik a hatos BMW kabrió

2003.12.09. 11:28

Az újdonság Detroitban élőben is látható lesz 2004 első napjaiban. A bemutató helyszíne nem pusztán a véletlen műve: a BMW a nyitott hatossal elsősorban az amerikai piacon szeretne minél több új hívet szerezni a márkának, bár a típus az összes fontosabb piacon elérhető lesz 2004 tavaszától. Valószínűleg ennek tudható be, hogy az egyetlen motor, amellyel kezdetben elérhető lesz a Convertible névre keresztelt kétajtós, ugyanaz a 4,4 literes 333 lóerős V8-as, amely a 7-esben és az 5-ösben már bizonyított. Ezzel az erőforrással a 645Ci Convertible 6,2 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet, végsebességét pedig elektronika korlátozza 250 km/h-ra. Ugyanakkor váltókból jóval nagyobb a választék: az autó hagyományos kézi váltóval, Steptronic fantázianevű kézzel is kapcsolható hagyományos automataváltóval és szekvenciálisan kapcsolható mechanikus (SMG) váltóval is megrendelhető lesz.

A típus igazi újdonsága, a vászontető teljesen automatikus működtetésű, 30 km/h sebességig nyitható és csukható, mozgatása végállástól végállásig 25 másodperc alatt megy végbe. A fémtető merevítő hatásának hiánya persze szükségessé tette némi plusz merevítés beépítését, így a Convertible mintegy 215 kg-al nehezebb az amúgy sem pehelysúlyú Coupénál: összesen 1815 kg-ot nyom. A vászontető egyik fontos előnye, hogy összecsukva viszonylag kevés helyet foglal: a Convertible csomagtere nyitott tetővel is 300 literes, és ez további 50 literrel növelhető a tető felhúzásával. A tető amellett, hogy kis helyen is elfér, a BMW sajtóközleménye szerint alig kelt több menetzajt mint a kupé fémteteje, ami elsősorban a beépített hangszigetelő rétegnek köszönhető. Ebben a kategóriában már megszokott, hogy a hátsó ablak üvegből készült és fűthető, de az egyáltalán nem szokványos, hogy a hátsó ablak le is engedhető. Az így keletkező nyílás a gyáriak szerint hasonlóan kellemes légáramlatokat kelt az utastérben, mint egy nyitott napfénytető.

A BMW 645Ci Convertible emellett persze minden létező extrával fel van - illetve a vevő pénztárcájától függően fel lehet - szerelve. A lista igen hosszú: a menetstabilizáló program (DSC), az aktív kormányzás és a helyzetérzékeny fényszórók éppúgy megtalálhatók rajta, mint a hangvezérelt fedélzeti rendszerek, az ablaküvegre vetítő kijelző (HUD) vagy kedvencünk, az i-Drive felületű szórakoztató, információs és navigációs rendszer, hogy csak néhány fontosabbat említsünk. Mindennek persze alaposan meg is kérik az árát: Németországban a nyitott hatos mintegy 80 ezer euróba (átszámítva úgy 21,5 millió forintba) kerül majd, kb. 8000-el többe mint a kupé változat, és ebben a fent felsorolt nyalánkságok nagyobb része nincs is benne.