Detroitban bemutatkozik a Mercedes GST II

2003.12.18. 14:22

A Mercedes-Benz USA ma hivatalosan is bejelentette, hogy a 2004 januári Detroit Motor Shown bemutatják a Vision Grand Sport Tourer, avagy a pletykák szerint az új R-osztály második generációs koncepció-változatát.
Az első változatot még 2002-ben készítették, az akkori tervek szerint 2004 őszén indult volna az újonnan kifejlesztett padlólemezre épített autó gyártása. A most bemutatásra kerülő második változat a hírek szerint már elég közel van ahhoz, amit - a mostani állás szerint - 2005-től fognak gyártani R-osztály néven az amerikai Tuscaloosaban található gyárban, ahol eddig kizárólag M-osztályos terepjárókat készítettek.
A gyártósor továbbfejlesztésének költségei körülbelül 600 millió dollárra rúgnak. A GST II hajtás szempontjából egy merőben új dologgal szolgál az amerikai piacnak, mivel az autót dízel-elektromos hibrid motor hajtja, hétsebességes automataváltón keresztül. A hibridhajtás a Mercedes S-osztályában is megtalálható dízel négyliteres V8-asából és egy 50 kW-os elektromotorból áll, 313 lóerővel és 841 Nm maximális forgatónyomatékkal, a váltó pedig ugyanaz, ami már hosszabb ideje megtalálható az E, S, CL és SL-osztályos Mercikben. A Mercedes szerint a motor 20 %-kal kevesebbet fogyaszt, mint egy hagyományos dízel.
Az eredeti GST-ben még 5,5 literes benzines V8-as és ötsebességes automata volt, ehhez képest hatalmas előrelépés a különleges hibridmotor alkalmazása. Ezt leszámítva inkább egyszerűsödött, racionalizálódott a GST II elődjéhez képest, eltűnt a fordítva nyíló hátsó ajtó, de helyére került az eddig nem létező B-oszlop, és a 22-es helyett 21-es felnik vannak a kerékjáratokban.
Szerencsére megmaradt a nyitható panorámatető és az első és második üléssor fejtámláiba épített monitorok. A hatszemélyes autóban három üléssorban helyezkedik el két-két ülés, és ez a megoldás minden bizonnyal sokkal kényelmesebb, mintha a szokványos pados konstrukciót alkalmazták volna.