Range Stormer: a Land Rover első tanulmányautója

2004.01.05. 12:09

A brit márka Detroitban mutatta be legújabb kreációját. A Land Rover történetének első tanulmányautója nyilván a Ford biztonságot nyújtó anyagi hátterének köszönhető, de a briteknek egyébként is jó okuk lett volna a prototípus bemutatására: a Range Stormerrel idegen vizekre evez a márka, és egy tanulmányautóval deríthető ki a leghatékonyabban, hogy mit szól ehhez a vásárlóközönség.

A Range Stormer bátran nevezhető az első sportos Land Rovernek. Ugyan a Range Rover első generációját gyártották háromajtós karosszériával, de a Stormer teljesen más hangulatú autó annak ellenére, hogy formáját tekintve egyáltalán nem szakad el a Range Rover sorozattól. A hosszú, előre-felfelé nyíló ajtókhoz hasonlókat korábban csak a leggyorsabb Lamborghinik viseltek, az óriási, 22 hüvelyk átmérőjű könnyűfém felniken alacsony profilú gumikat találunk, a motorháztető domborítása pedig kétséget sem hagy afelől, hogy a Land Rover tervezői a legsportosabb terepjárót próbálták megalkotni.

Sajnos a sajtóközleményekben egyelőre nem szerepelnek adatok, így egyelőre csak annyi biztos, hogy a Range Stormer a Ford-éra első igazi gyermekeként a jövő Land Roverei számára kifejlesztett új padlólemezre épül, a motorháztető alatt pedig a nyolc szívónyílást mintázó díszítéshez méltóan egy kompresszoros V8-as dolgozik, amely a Jaguar jól ismert V8-asának egy újabb származéka.

A Range Stormer nem egy egyszeri tanulmányautó, a Land Rover vezetőinek eddigi nyilatkozataiból arra lehet következtetni, hogy a típus egy későbbi, talán valamivel visszafogottabb változata gyártásba kerül, főleg ha ezt a közönség reakciója is indokolttá teszi. A típussal kapcsolatos további fejlemények közlésére a britek egy külön honlapot is készítenek a www.rangestormer.com címen, ahol később várhatóan még több érdekességet olvashatunk a típusról.