A 2003-as év eredményeivel a Renault már hatodik éve vezeti a személy-
és kisteherautók összesített eladási listáját Európában. A Megane, az
Espace, a Clio és a Trafic sikereivel a piac 11,1%-át szerezték meg
tavaly. A Renault világpiaci részesedése 2 389 022 darabbal 4,1%-on
áll, az eladások 0,7%-os csökkenése ellenére.
Az idén 1,4%-nyit zsugorodó európai autópiacon a Renault
megtartotta tavalyelőtti első helyét. Az európai eladásokban
bekövetkezett 2,4%-os visszaesést teljes egészében a francia piac
6,3%-os csökkenésével magyarázzák.
A cég Franciaországban, Spanyolországban és Portugáliában vezeti
az eladási listákat, míg Belgiumban, Hollandiában, az Egyesült
Királyságban, Olaszországban és Ausztriában az első három márka között
szerepel. Dízelekben is piacvezető Európában, egy gyár sem akadt, amely
794 200 darabnál több gázolajos autót tudott volna értékesíteni.
A Nyugat-Európán kívüli eladásoknál 9%-os volt a fejlődés, ennek
fő okai a növekvő közép- és kelet-európai érdeklődés, a Dacia 19,2%-os
növekedése és a Renault Samsung Motor jó koreai teljesítménye
voltak.