Európai autóeladások 2003-ban

2004.01.21. 16:07

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) közzétette a 2003-as év nyugat-európai személyautó-eladási statisztikáit, amelyek közt egyaránt szerepel a márkák és a gyártók tavalyi rangsora. A márkák közt a legerősebb a Renault volt, amely 1.504.454 autót adott el az év folyamán. A második a VW lett 1.418.763 eladott autóval, a harmadik helyet az Opel/Vauxhall foglalja el (itt a két márka összevonását az azonos modellpaletta indokolta) 1.312.988 autóval, a negyedik a Ford (1.227.342) az ötödik pedig a Peugeot (1.196.917).

Sokkal tisztább képet kaphatunk a piaci viszonyokról a cégcsoportok sorrendje alapján, ahol figyelembe vették az egyes autógyártók tulajdonában levő összes márka eladási számait. Ebben a képzeletbeli versenyben továbbra is toronymagasan vezet a VW csoport, amely 2.586.178 autót adott el 2003-ban, majd a PSA Peugeot-Citroën következik 2.106.261 autóval, a Ford Europe (1.564.788), a Renault (1.504.454) és a GM Europe (1.312.988) előtt.

Az óriásinak tűnő számok ellenére a legtöbb gyártó eladásai csökkentek. Növekedést csak néhány - zömmel kisebb eladású - márka tudott felmutatni, ebben a sorban a Kia az első, amely 48,4 %-kal adott el több autót 2003-ban mint 2002-ben, a második a Mazda 30,4, a harmadik pedig a Nissan 12,7 %-os növekedési rátával. Mellettük még a Hyundai, a Mini, a Toyota, a Honda, a Citroën, a Seat, a Saab, a Smart, a Skoda és a BMW eladásai emelkedtek kisebb-nagyobb mértékben. A 18 EU és EFTA tagállamot felölelő régióban összesen 14.217.912 autót sikerült eladni 2003 folyamán.