Bemutatkozik az európai Mitsubishi Colt

2004.01.26. 13:56

Csaknem másfél év késéssel hozzánk is megérkezik a legkisebb Mitsubishi. Az európai változat alapjaiban azonos a japánban forgalmazottal , de végeztek rajta néhány kisebb változtatást, amellyel egyrészt az új piac sajátosságait igyekeztek figyelembe venni, másrészt a kritikákra igyekeztek válaszolni.

Ami elsőre feltűnhet az az átszabott orr-rész. A lámpákon és az oldalsó lemezeken kívül semmi nem maradt változatlan. A hűtőmaszkot a Mitsubishi egységes hűtőnyílása uralja, amelyet ezúttal nem a motorháztetőbe illesztettek be utólagos toldalékként, hanem az eddiginél markánsabb vonalú lökhárító és a motorháztető együtt adja a jellegzetes, középen osztott formát. Emellett a hátsó lökhárító és a hátsó ajtó felső pereme is szögletesebb mint a japán változatnál, ami határozottabb egyéniséget kölcsönöz az autónak.

A többi változtatás kevésbé látványos: az 1,3 és 1,5 literes benzinmotorokból álló motorpalettát az európai igényeknek megfelelően egy háromhengeres 1,1 literes 75 lóerős benzinmotorral és egy, a DaimlerChryslertől átvett 1,5 literes turbódízellel egészítették ki. A Coltot Európában természetesen hagyományos kézi kapcsolású váltóval is gyártják majd, nem csak automatával, mint Japánban.

Az új Mitsubishi Coltot, amellyel a japán gyártó először lép be Európában a kisautók kategóriájába, a hollandiai Bornban gyártják majd a Smart ForFourral együtt. Élőben először márciusban, a Genfi Autószalonon lehet majd látni, a forgalmazása pedig májusban kezdődik. Ugyanitt, Genfben mutatják be a CZ3 tanulmány egy újabb változatát, amely gyakorlatilag a Colt háromajtós változatának prototípusa, és amely később talán sorozatgyártásba is kerülhet.