Megújul a Mercedes C-osztály

2004.02.02. 15:43

Négy év és 1 260 000 eladott példány után a Mercedes elérkezettnek látta az időt a C-osztály felfrissítésére. A változások ugyan nem szembeszökőek, de Stuttgartban nem szokták fél vállról venni a régebbi modellek átgyúrását.

Megváltozott az autó orra, a hűtőrács és a lökhárító, és a lámpatestekben is új fényszórók csücsülnek. A Classic és az Elegance kivitelek mostantól alapáron megkapják az Avantgarde felszereltséghez tartozó oldalszoknyát és hátsó lökhárítót. Új technológiával fényezik az autókat, a nano-részecskéket tartalmazó fényezés szebben csillog, és jobban ellenáll a karcolásoknak, ráadásul mostantól ez is az alapfelszereltség része. Belül változtak az ülések, a váltókar és a műszerek.
Jelentős változások történtek a karosszéria alatt, megnőtt a nyomtáv, 16-os kerekekkel és szélesebb gumikkal szállítják mostantól az autót. Közvetlenebbé vált a kormányzás is, ez részben a megerősített hátsó merevítőknek köszönhető. Hatsebességes váltó kerül az autókba, a nagyobb teljesítményű modelleknél sportosabb fokozatkiosztással.

A legtöbb jelenlegi motor marad a kínálatban, de egy új jövevény máris biztos, ez pedig a jelenleg csak a Sport Coupéhoz kapható C230 Kompressor. A 190 lovas, feltöltős négyhengeressel a C-limuzin 8,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-as tempóra. A dízelek között is történt változás. A C 220 CDI mostantól 143 helyett 150 lóerős, és teljesíti az Euro-4-es szabványt.

A legerősebb C az eddgi csúcsmodell C32 AMG-t felváltó C55 AMG lesz a kínálatban. A 367 lóerős V8-as beszuszakolásához 8 centivel kellett meghosszabbítani az autó orrát, de ezenkívül a szokásos AMG látványelemek is árulkodóak lesznek, mint az ellipszis alakú ikerfényszórók, a kötények és a 18-as felnik. Odabent AMG sportülések és ezüst számlapos műszerek jelzik, ez egy különleges változat.
Az AMG saját sportfutóművet is épített az autó alá, az ötsebességes automatát pedig kapcsolhatjuk a kormányra helyezett gombokkal. A 0-100-as sprintre 5,2 másodpercre lesz szükség.
A kényelmi extrák listája is bővül az új modell hivatalba lépésekor, ezekről majd a bemutatót követően beszámolunk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.