Seat Altea: prototípusból szériamodell

2004.02.03. 11:57

Genfben mutatják be az Audi Brand Group első saját fejlesztésű autójának, az Alteának az első szériaérett példányát.

A Seat MSV-nek (Multi Sports Vehicle) hívja az Altea kategóriáját, ami tulajdonképpen sportos mini egyterűt jelent. Rajta jelenik meg elsőként a Walter Da Silva által tervezett Dynamic Line, az első kerékjárat tetejétől a hátsó kerékig húzódó törés, ami az összes jövőbeli új Seaton feltűnik majd.

Az Altea 428 cm hosszú, 177 cm széles és 157 cm magas, csomagtere 400 literes. Az autó Seat viszonylatban több újdonságot is felvonultat: 100 lóerő feletti FSI és TDI motorok, opcionális DSG-váltó, új első és multilink hátsó felfüggesztés, elektromechanikus szervo, kétzónás klíma és egy teljesen saját fejlesztés, az A-oszlopban rejtőző ablaktörtlő-lapát.

Négyféle motorral lesz kapható az autó, 1,6-os és 2,0-s FSI benzinessel 102 és 150 lóerővel, valamint 1,9 és 2,0-ás TDI-vel, ezek sorrendben 105 és 140 lóerősek. A kétliteres motorok hatsebességes kéziváltóhoz kapcsolódnak, de a benzineshez rendelhető hatfokozatú automata vagy Tiptronic is, míg az új, szintén hatsebességes DSG a 140 lovas TDI-hez lesz megvásárolható.

Nem fukarkodtak a hárombetűsökkel sem, széria az ABS, a TCS, az ESP és a vészfék-asszisztens. A hátsó féknyergeket a tárcsa első oldalára szerelték.

Európában az alapfelszereltség része lesz a két első, az oldasó és a függönylégzsák, hárompontos előfeszített övek és az ISOFIX rögzítési rendszer. Az autót a Seat martorelli gyára fogja készíteni, a forgalmazás pontos kezdetéről egyelőre nincs információnk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.