Újabb pletykák a Volvo V8-asáról

2004.02.04. 16:31

Minden évben felbukkannak az új Volvo motorról szóló pletykák, hogy aztán újra és újra kacsának bizonyuljanak, bár mi mindig reménykedünk, hogy most már nem így lesz. Most az a hír járja, hogy a Yamahánál fejlesztett kompakt nyolchengeres az idén szeptemberben mutatkozik majd be a Volvo S80-asban és az XC90 terepjáróban. A pletykák szerint az új, könnyű építésű és kivételesen rövid motor 4,2 literes lökettérfogatú lesz, és legalább 320 lóerős, azaz nem csak presztízsben, de teljesítményben is felülmúlja majd a jelenlegi csúcsmodellekben dolgozó 272 lóerős turbófeltöltéses soros hathengerest.

A Volvónál régóta napirenden van a V8-as kifejlesztése, és a Yamahával állítólag még a Ford előtti időszakban kezdték meg az együttműködést, de egy ideig úgy tűnt, az új V8-as soha nem jelenik meg, mivel a Volvóval együtt a Premier Automotive Grouphoz tartozó Jaguarnak már van egy széles körben használt és jól bevált, hasonló méretű és teljesítményű V8-asa. Most azonban azt rebesgetik, hogy sokkal drágább lenne átalakítani a Jaguar motort úgy, hogy beférjen a Volvók motorterébe mint befejezni a Yamaha V8-as fejlesztését.

A Volvo korábban két alkalommal fogott bele egy-egy V8-as motor fejlesztésébe, de egyszer sem sikerült befejezni a feladatot. Először az 1970-es évek elején a Peugeot és a Renault közreműködésével terveztek egy közös V8-ast, azonban az olajválság miatt ebből később két hengert kiradíroztak, és végül egy 90 fokos V6-os lett az eredmény, amelyet a Volvo 760-as és 780-as mellett számos más európai nagykocsiban (Citroën XM, Peugeot 604 és 605, Renault 25 és Safrane, Lancia Thema V6...) is alkalmaztak. Később, az 1990-es évek elején a Cosworth fejlesztett a Volvo számára egy V8-ast és egy V10-est, de ezt a tervet még hamarabb feladták, elsősorban a Renault-val való szakítás miatt.