A Ford vitába keveredett saját beszállítóival

2004.02.09. 13:29

Az Európai Autóipari Beszállítók Szövetségének új elnöke, Lars Holmquist nyilatkozott a Forddal kapcsolatos problémákról, amelyek állítólag még tavaly októberben kezdődtek. Holmquist beszámolója szerint ekkor készült el a Ford új beszállítói szerződése, amelyet a beszállítók egy része nem volt hajlandó aláírni.

Az egyik ütközési pont állítólag egy olyan feltétel volt, amely megakadályozná az alkatrészgyártókat, hogy saját márkanevük alatt is forgalmazzák a Ford számára gyártott alkatrészeket. A szerződésnek ez a pontja a beszállítók szövetsége szerint nem csak üzleti szempontból elfogadhatatlan, de az EU piaci versenyre vonatkozó szabályait is sérti.

Érdemes megjegyezni, hogy a beszállítók által saját nevükön forgalmazott alkatrészek jóval olcsóbbak az autógyártó jelvényével díszített csomagolásban kínált, teljesen azonos kivitelű alkatrészeknél. A vita kimenetele elsősorban a garanciaidő lejárta utáni szervizköltséget befolyásolja - a garancia feltétele általában a márkaszerviz közreműködése a javításoknál, ahol csak gyári alkatrészt használnak - így végső soron a vásárló pénztárcája bánja, ha eltűnnek a közvetlenül a beszállítóktól származó alkatrészek.

A Ford egyelőre a konfliktus létezését is tagadja, mondván, hogy beszállítóik nagy többségével harmonikus kapcsolatot ápolnak. A történetnek persze még nincs vége, sőt, Holmquist szavaiból az is kiderült, hogy nem csak a Forddal, hanem a GM-el és a DaimlerChryslerrel is akadnak hasonló problémák, így egyre több hasonló összetűzés várható ezen gyártók és beszállítóik között.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.