Bemutatkozik az új Audi A6-os

2004.02.17. 12:06

Eljött az ideje, hogy lecseréljék az Audi nagy-középkategóriás limuzinját, hiszen a konkurens modelleket már korábban megújították, de aki nagy meglepetést várt, annak csalódnia kell: az új A6-os sok kis meglepetéssel szolgál.

Az autó külsejében nem találunk váratlan elemeket: a fontosabb stílusjegyek vagy az előző generációt idézik, vagy már találkozhattunk velük korábban bemutatott Audi modelleken. A folytonosságot erősíti meg a szemlélőben az egyetlen dinamikus ívvel megrajzolt tetővonal, amely már a korábbi A6-osnak is az egyik legjellegzetesebb részlete volt. Az új orr-rész az Audi korábbi tanulmányautóiról lehet ismerős, de ugyanezt a sémát követi az A8-as nyújtott változatának orrkiképzése is: a hűtőrács lefele szűkülő trapéz formájú és egészen a lökhárító alsó pereméig nyúlik, a lámpák pedig kifelé szűkülő vonalukkal némi agresszivitást visznek az új Audi-arc összhatásába. Audis viszonylatban talán az A6-os arányai hatnak a leginkább újszerűen, hisz amíg a korábbi modell viszonylag hosszú orrával és rövid farával inkább elegáns volt mint dinamikus, addig az új típus hosszabb hátsó túlnyúlásával határozottan sportos hatást kelt. Egyetlen részlet van, amely nem illik az új modell frissebb arculatához: a hátsó lámpák egyszerű négyszögletes kontúrja szerintünk unalmasabbnak hat, mint az előző A6-os jellegzetes hátsó világítóegységei.

A lendületesebb formaterv miatt nem olyan feltűnő, de az A6-os minden irányban nagyobb lett. Hossza 4,92 méter, azaz 124 mm-rel több mint az elődmodellé, 2,84 méteres tengelytávja 83 mm-rel lett nagyobb, szélessége 50 mm-rel nőtt, így most 1,86 m, magassága pedig 1,46 méter, azaz 47 mm-rel több mint az előző A6-osé. A növekedés jót tett mindkét üléssor helykínálatának: a lábterek is megnőttek, és az autó vállban is bőségesebb lett. A csomagtér egységesen 546 literes mind a fronthajtású, mind a quattro változatoknál.

Az új A6-os forgalmazásának kezdetén ötféle, zömmel már korábbról is ismert motorral lesz kapható. A csúcsmodellbe természetesen 4,2 literes V8-as kerül 335 lóerővel, de az autó elérhető lesz egy 3,2 literes 255 lóerős közvetlen befecskendezéses és egy 2,4 literes 177 lovas benzines V6-ossal is. A dízelmotorok kedvelői két motor közül választhatnak, a 3 literes V6-os 225 lóerős, míg a kétliteres négyhengeres - amely vélhetőleg a taxisok és a flottavásárlók kedvence lesz - 140 lovas. Természetesen az összes motor megfelel az EU4 károsanyag-kibocsátási szabványnak. Az ötféle motor mellett háromféle váltót építenek az új A6-osba: egy új fejlesztésű ML jelzésű hatsebességes kéziváltót, az elődből már ismert fokozatmentes Multitronicot, amely hétsebességes fokozatos váltóként is használható, de csak a kisebb teljesítményű motorokhoz rendelhető meg, valamint a jól ismert hatsebességes Tiptronicot, amely a V8-ashoz, valamint a 3,2 literes benzines és a 3 literes dízel V6-oshoz párosítható. A Quattro négykerék-hajtás egyelőre a három legerősebb modell kiváltsága lesz, a V8-as és a hathengeres dízel modellekben szériafelszerelésként, a 3,2 literes benzineshez pedig extraként lehet hozzájutni.

Az Audi közleménye szerint az A6-os menetdinamikája is sokat javult. Ebben egyrészt az acélkarosszéria 34 %-kal nagyobb csavarodási merevsége játszik fontos szerepet, másrészt az új futómű. Elöl egy négylengőkaros szerkezetet találunk, hátul pedig az A8-as trapezoid-karos hátsó futóműve dolgozik. Az eleinte mindehhez hagyományos rugóstagok járnak, de persze a teljes megoldást a szabályozható feszességű és csillapítású légrugós rendszer jelenti, amely 2005 elejétől lesz megrendelhető. Ez utóbbi nem csak a vezetőfülkéből állítható több fokozatban, de az aktuális útviszonyoknak megfelelően a vezérlőelektronika is képes módosítani a rugózás paramétereit.

Az A6-os felszereltségét is a kor színvonalára emelték: minden modellváltozatban megtalálhatók a fényérzékelővel felszerelt, kanyarba bevilágító fényszórók, az esőérzékelő, az automata kézifék, a menetstabilizáló elektronika és az elektronikus fékerő-elosztó, az ütközés erejétől függően két fokozatban felfújódó légzsákok, a Multi Media Interface névre keresztelt fedélzeti irányítórendszer monokróm kijelzős alapváltozata, az automata légkondicionáló és az integrált CD-s rádió, hogy csak néhányat említsük a végtelennek tűnő sorból. Emellett elérhető az autóhoz az MMI színes változata, a radar-alapú, követési távolságot tartó tempomat, BOSE-féle minőségi hangrendszer, DVD alapú navigációs rendszer, valamint a kulcsnélküli ajtónyitó- és indítórendszer Audi-féle változata és még sok más extra, amelyeket hely hiányában nem soroltunk fel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.