Skoda Octavia: túl az egymillión

2004.02.18. 13:15

Tegnap készült el az egymilliomodik Octavia. A kérdéses autó egy szürke kombi 1,9 literes TDI motorral és gazdag felszereltséggel, amelyet véletlenül épp egy magyar vásárló rendelt meg.

Az egymillió példány elérése alkalmából érdemes visszatekinteni a típus pályafutására, amely alapjaiban változtatta meg a Skoda márka megítélését. Ez a modell volt az első, amely egy Volkswagen padlólemezre épült. A Skoda jelenlegi egységes arculata is az Octavián jelent meg először. A korábbi modellek - a Favorit és az abból kialakított Felicia - még a rendszerváltás előtti idők műszaki megoldásait hordozták, így sok tekintetben elmaradtak a kor követelményeitől, megerősítve a nyugat-európai vásárlókban a keleti blokkból származó márka iránti előítéleteket. Voltak Skoda viccek is, de az Octavia 1996-os bemutatása után hamar feledésbe merültek: az új modellnek köszönhetően a márka néhány év alatt méltó vetélytársává vált a nagyhírű konkurenseknek.

A legnépszerűbb változat az elmúlt nyolc év során az ötajtós volt, ebből 646.668 példány készült, míg a kombiból 353.332 példányt készítettek a tegnapi napig. Az autók közül 44.032 volt négykerék-hajtású, a sportos RS-ből 13.286 példányt adtak el, a luxuskivitelű Laurin & Klementből pedig 14.069 példány fogyott. Az utód bemutatásáig már csak napok vannak hátra, a második generációs Octaviát március 2-án Genfben láthatja először a nagyközönség. Az első generáció, azonban nem búcsúzik: a cég sajtóközleménye szerint az utód bemutatása után egy ideig még gyártásban marad.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.