Ford újdonságok Genfben

2004.02.23. 15:09

A Ford Fiesta sportváltozata lesz a Ford stand egyik sztárja, de több másik modellsorozat is újabb típusváltozatokkal bővül.

A Ford a Fiesta ST bemutatásával újra belép a sportos kisautók piacára, amelyet az 1990-es évek közepe óta igencsak elhanyagoltak. Az új modellbe a Focus ST 170-esből már ismert kétliteres négyhengeres motor visszafogott teljesítményű, 150 lóerős változata kerül. Azt egyelőre nem árulták el, hogy ezzel a motorral a kategóriájában a kisebbek közé tartozó Fiesta milyen menetteljesítményeket képes elérni, így kétséges, hogy képes lesz-e az ST ezen a téren szembeszállni a 20-30 lóerővel nagyobb teljesítményt kínáló konkurenciával. A gyorsaság látszatát mindenesetre megteremtették a tervezők: kicserélték a Fiesta első és hátsó lökhárítóját, látványos, 17 hüvelykes átmérőjű 11 küllős könnyűfém keréktárcsákat terveztek a számára, valamelyest leültették a futóművét és persze nem feledkeztek meg a kötelező spoilerről sem a hátsó ajtó felső peremén. A Genfben kiállításra kerülő modell háromajtós, de egyelőre nem erősítették meg, hogy a Fiesta ST csak ezzel a karosszériával készül majd. A típus forgalmazását kb. fél évvel a bemutatót követően, valamikor az ősz folyamán kezdik majd meg.

A Fiesta utcai sportváltozatával egy időben mutatkozik be a versenypályákra szánt kivitel is. Az FIA JWRC specifikációja szerint épített raliautó a Pumát váltja fel a Super 1600-asok mezőnyében, és a gyáriak reményei szerint képes lesz felvenni a versenyt a Reanult, Citroën, Fiat, Suzuki és Opel versenygépekből álló élmezőnnyel. Ennek érdekében a Fiesta 1,6 literes motorjának teljesítményét 215 lóerőre növelték, és az autó egyebek közt állítható futóművet, hatásosabb fékeket és korlátozottan önzáró differenciálművet kapott. Az autó homologizációs eljárása a tervek szerint közvetlenül a bemutató előtt, március elsején zárul le.

A Ford további újdonságai elsősorvban a meglévő modellek motorválasztékát érintik. Így a C-Max motorpalettája egy 145 lóerős kétliteres négyhengeres benzinmotorral és a PSA-val közösen kifejlesztett 1,6 literes dízelmotor 100 lóerős változatával bővül. A kompakt buszlimuzin a kétliteres motorral 9,8 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h sebességre, végsebessége 203 km/h, fogyasztása pedig 7,3 liter 100 km-en, vegyes ciklusban. A Mondeo dízelmotor-választéka is új taggal bővül: a régebbi, 115 és 130 lóerős kétliteresek mellett a csúcsot ezen túl az új 2,2 literes 150 lóerős dízelmotor jelenti. Egy további újdonság a Duratec Ti-VCT jelű 1,6 literes motor, amely változó szelepvezérlésű, így a korábbi egyhatos 100 lóereje helyett 115 tagú ménest képes mozgósítani.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.