Múltidéző sportkocsi-tanulmányok a Holdentől

2004.02.27. 15:27

Az GM ausztrál leányvállalata Melbourne-ben mutatja be a két azonos alapú járművet. A Clubman MS8 változat leginkább a legendás Lotus Super Sevenre emlékeztet keskeny orrával és különálló első sárvédőivel, míg a Streamliner MS8 áramvonalas karosszériát kapott, így leginkább az 1950-es évek hosszú távú versenyein résztvevő sportkocsi-prototípusokra hasonlít. A vezető mindkét tanulmányautóban a jobb oldalon foglalhat helyet.

A műszaki alapok azonosak: mindkét autó ugyanarra a könnyű de merev alumínium vázszerkezetre épül, hajtásukról pedig a Holden GenIII elnevezésű 5,7 literes 335 lóerős V8-as motorja gondoskodik. Az autók képességeit még maguk az alkotók sem próbálhatták ki, de a számítások szerint a könnyebb Clubman MS8 kb. 3,5 másodperc alatt gyorsulhatna 100 km/h sebességre. A V8-as motorhoz hatsebességes kézi váltó csatlakozik, amely korlátozottan önzáró differenciálművön keresztül hajtja meg a hátsó kerekeket. Az MS8-asok fékrendszere versenyautókban használatos alkatrészekből készült, és a gyáriak szerint akár egy 24 órás gyorsasági versenyen is megállná a helyét. Mindkét autót felszerelték ABS-el és kipörgésgátlóval is.

A hírek szerint a két autóból később egy 100 darabos sorozat is készülhet, ha a hatóságok engedélyt adnak a forgalomba helyezésükre. A Holden szóvivője szerint a Clubman kb. 85 ezer ausztrál dollárba (kb. 13,5 millió forint) kerül majd, a Steramlinerért pedig hozzávetőleg 105 ezer dollárt (kb. 17 millió Ft) kérhetnek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.