Fuore BlackJag: az XF10-es prototípus ünneplőben

2004.03.03. 15:01

A tavalyi barcelonai autókiállításon ismerhette meg jobban az autósvilág a Fuore Design International nevét. Akkor kiállított XF10-es modelljük, melyet a Jaguar részére készítettek, ugyan a híresztelések szerint nem igazán nyerte el a megrendelő tetszését, ennek ellenére most úgy tűnik, nem szakadt meg az együttműködés a két cég között.

A Genfben leleplezett BlackJag a tavalyi XF10-es továbbfejlesztése, de míg az még egy mezei közúti szupersportautó volt, a most bemutatott modellre már a Jaguar is büszke lehet. Ez is szupersportkocsi, efelől semmi kétség, de most már sokkal letisztultabbak a vonalai, szebb a kivitele, komolyabb autó benyomását kelti, amit a fekete fényezés is erősít.

A BlackJag 4,55 m hosszú, 1,98 m széles, 1,21 m magas, akárcsak elődje, de külsejét számos kisebb-nagyobb változtatással tették kívánatosabbá. A légbeömlőket a lökhárítókba integrálták, az apró ködlámpák a fényszórók burájában kaptak helyet, ezáltal az egész orr-rész egységesebbé vált. Megváltoztak a visszapillantó tükrök, az oldasó légbeömlők és az ajtókilincsek, és megszépült a kipufogó elhelyezése is.

A BlackJag mindeközben megmaradt ugyanolyan fenevadnak, mint az XF10-es: 7000 köbcentis V10-es motorjából 640 lóerő hajtja a gépet. Gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra 3,8 másodperc, végsebessége szabályzás nélkül valahol 330-340 km/h környékén van.
Egyelőre nem lehet tudni, hogy a Jaguar felhasználja-e a Fuore által megalkotott tanulmányt egy következő szupersport Jag elkészítésekor, amint azt sem, hogy egyáltalán készül-e szupersportkocsi még valaha Coventry-ben: utolsó próbálkozásuk, az XJ220-as nem volt átütő siker.