Rover 75 V8-as motorral

2004.03.08. 11:12

Genf egyik kevésbé feltűnő újdonsága a Rover új csúcsmodellje, amely nemcsak műszaki szempontból, de külsőre is eltér a 75-ös kisebb változataitól . A legfeltűnőbb változás az autó elejét érintette: a hűtőrácsot egy erőteljes krómozott kerettel látszólag a lökhárító alsó pereméig hosszabbították meg. Az összhatás erőteljes, kár, hogy annyira hasonlít a szintén Genfben bemutatott új Audi A6-os megoldására. Ezen kívül csak az új első lökhárító, a csomagtér-fedél vaskos krómozott díszítőelemei és néhány szerény V8 felirat jelzi, hogy a 75-ös csúcsváltozatával állunk szemben.

A Rover 75 V8 műszakilag aligha nevezhető nagy áttörésnek, mivel gyakorlatilag azonos az MG ZT 260 V8-assal: ugyanazt a 4,6 literes 260 lóerős Ford V8-ast találjuk benne, és a többi részlet is a hátsókerék-hajtású MG limuzinból származik, az egyetlen különbséget az új menetstabilizáló elektronika jelenti. A V8-as belsejében - csúcsmodellről lévén szó - természetesen a legjobb anyagokat találjuk: mindenhol bőrkárpitokba és fabetétekbe ütközik a szemlélődő tekintet. A kötelező elektronikus szerkentyűk sem hiányoznak, van fedélzeti számítógép, többlemezes DVD-lejátszó, műholdas navigációs rendszer, televízió és csúcsminőségű hangrendszer, hogy csak néhányat említsünk a hosszú listából.

Az MG-Rover a 75 V8 típus bemutatásával újabb kiváló példával szolgált a márkanevekkel való ügyes bűvészkedés hasznos mivoltára: a minden porcikájában hangsúlyozottan sportos MG ZT 260-asból minimális befektetéssel sikerült már-már önálló egyéniségű luxusmodellt faragniuk. Így már csak az a kérdés, hogy a vásárlóközönség hogyan értékeli majd a típusfejlesztésnek ezt a formáját...