Maserati MC12: vissza a csúcsra

2004.03.08. 13:17

A Maserati név az 1970-es évek végéig egyet jelentett a kompromisszummentes olasz sportkocsikkal, de később a Biturbo sorozat alaposan megtépázta a márka hírnevét. Amióta a cég a Ferrari irányítása alatt működik, a GT Coupé, az új Quattroporte és a Spyder segítségével sikerült újból csillogóra polírozni a Maserati jelvényét, de még hiányzott egy valódi csúcsmodell, amely ki is hegyezheti a szigony három ágát.

Genfben láthattuk a cég új szupersportkocsiját, amely utcai autóként és versenygépként is bemutatkozott. A versenypályákra szánt MCC-ről már korábban közzétettek néhány fotót és információt, az MC12-es azonban újdonságként hatott. Az autó, amelyből 2004 és 2005 folyamán összesen 50 példány készül, a versenyváltozattól elsősorban hosszabbnak tűnő, kevésbé alacsony orrában és belső kialakításában különbözik. Az ezüst-kék színezés miatt kevéssé feltűnő, de az MC12 több ponton azonosságot utat a Ferrari Enzóval - nagyon hasonló az ajtók és az első ablak kialakítása - ami nem is csoda, hiszen az új Maserati műanyag burkolata alatt a csúcs-Ferrari váza és mechanikája rejtőzik minimális átalakításokkal.

Hatliteres V12-es motorja ugyan az Enzo 660 lóereje helyett 630 lóerős, de a kisebb teljesítményt nagyrészt ellensúlyozza a nyúlánkabb, áramvonalasabb forma, amelyet a farrész megnyújtásával értek el a tervezők. Nyilván az autó menetteljesítményeire sem lesz panasza annak az ötven szerencsésnek, aki hozzájut majd az autó egy-egy példányához: az autó végsebessége meghaladja a 330 km/h-t, és alig 3,8 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót.

Az MC12 létének oka persze nem az unatkozó multimilliomosok féktelen száguldozásának elősegítése: az idén elkészülő 25 példány a versenyváltozat, az MCC homologizációjához szükséges, amellyel a Maserati fel szeretné újítani nagyszerű, de porlepte autósport-hagyományait. Nagy nemzetközi versenyen utoljára 1967-ben nyert olyan autó, amelynek köze volt a márkához, akkor egy Maserati motoros Cooper F1-es hódította el Dél-Afrika nagydíját. Az MCC-vel a leghíresebb hosszú távú versenyeken szeretnének indulni, és persze nyerni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.