VW tervek a közeljövőre

2004.03.17. 16:31

Alaposan átrendeződhet a Volkswagen modellpalettája a következő négy év során. A változások lényege az eddig kiszivárgott információk szerint a márkaarculat további alakítgatása mellett a típuspaletta bővítése lesz, amelyben igen nagy szerepet kaphat a cégnél nemrég bevezetett modul-rendszer széleskörű használata.

Az első újdonság, amely még illeszkedik a jelenlegi modellstruktúrába, az új Passat lesz. A 2005 elejére várható modell várhatóan olcsóbb és praktikusabb lesz mint jelenleg futó elődje, mivel a tervezők visszatértek a két generációval ezelőtti alapkoncepcióhoz, és a Passatot az aktuális Golf alkatrészei köré építik az Audi A4 padlólemeze helyett. Ezzel - a keresztben álló motor miatt - rengeteg helyet nyerhetnek, amelyet az utasok kényelmesebb elhelyezésére és nagyobb csomagtér kialakítására fordíthatnak, de legalább ilyen fontos, hogy az új modell előállítási ára is alacsonyabb lehet. A Passat formatervének egyes részleteit állítólag már magén hordozza a Genfben bemutatott Concept C kabrió-tanulmány , és az sem kizárt, hogy a koncepcióautó később a Passat kabrió-változataként válhat valósággá.

A következő Passat egyértelműen lejjebb kerül a presztízs-létrán, elfoglalva a jelenlegi Bora helyét, amely várhatóan utód nélkül tűnik el a kínálatból. A Passat és a Phaeton közt megüresedő piaci résbe egy újabb modell jön 2007 környékén. Erről a típusról egyelőre elég ellentmondásos hírek érkeznek: egyesek szerint a Maserati Quattroporte hátsókerék-hajtású padlólemezére épülhet, mások viszont úgy vélik, hogy az Audi A6-os adja majd a műszaki alapjait. Az viszont biztos, hogy a C1 jelzésű modell mind méretben, mind sportosságban, mind presztízsben az 5-ös BMW-t próbálja majd befogni.

A felsőbb kategóriák mellett a legkisebb modellek közt várható még néhány újdonság. 2005 közepére várható a gyengén szereplő Lupo váltótípusa, amely a Brazíliában kifejlesztett Fox alapjaira épül majd, és jóval egyszerűbb, kedvezőbb árú és praktikusabb lehet elődjénél. Állítólag ebből is készül majd 3 literes fogyasztású takarékos dízel-változat, de már elérhető áron, így a VW végre ezen a téren is konkurenciát támaszthat a francia, olasz és japán vetélytársaknak. A Lupo-utód emellett több karosszériaváltozatban is készül majd: a háromajtós mellett lesz ötajtós, és valószínűleg egy Opel Meriva-szerű egyterűt is bemutatnak.

További újdonságként várható még egy kompakt roadster is, amely méreteiben a Polo és a Golf közé esik majd, és alkatrészeinek jelentős része is e két modellből származhat. A tavalyi Concept R tanulmányon alapuló modell várhatóan 2006-ban mutatkozik majd be, és a cég vezetésének reményei szerint erős konkurense lehet a Mazda MX-5-nek valamint a Fiat Barchettának.