Egyelőre kelendőnek tűnik az új Opel Astra

2004.03.18. 15:56

Már a forgalmazás megkezdése előtt több mint 50 ezer új Astrát rendeltek a vásárlók Európa szerte. A viszonylag nagy érdeklődés az elemzők szerint a GM Europe agresszív üzletpolitikájának köszönhető. Az Opel kereskedések mintegy 1000 euró értékű extrafelszerelést ajánlottak fel azoknak a vásárlóknak, akik még a bemutató előtt megrendelték a típust. Ők felár nélkül juthatnak a légkondicionálót és fedélzeti számítógépet is tartalmazó extracsomaghoz. Ezzel az Opel két legyet üthetett egy csapásra: egyrészt jelentős keresletet generált a még meg sem jelent típus iránt, másrészt alaposan aláígért az Astra legfontosabb vetélytársaként számon tartott VW Golfnak, és rákényszerítette a VW stratégáit, hogy hasonló engedményeket tegyenek. A hírek szerint azonban ez csak a beetetés volt: a bemutató után már nem járnak a kedvezmények, ami akár öngól is lehet, hiszen így néhányan átpártolhatnak a konkurenciához. Elemzők szerint azonban így sem kerül hátrányba az Opel, köszönhetően az új Golf viszonylag magas árainak. A két konkurens modell sorsával kapcsolatban a következő egy-másfél év lesz meghatározó, hiszen addigra eldől, hogy az Astra valójában mennyire felel majd meg a vásárlók ízlésének, és megérkezik a játszma harmadik szereplője, az új Ford Focus is, amely akár felül is kerekedhet két vetélytársán.