A Daimler-Chrysler egyesülés eddig jóformán csak pénzügyi szempontból működött, a két cég továbbra is különálló termékeket gyárt és forgalmaz, ám ez a helyzet lassan megváltozik. Az egyik első fecske a Mercedes W5A580 típusú automata erőátviteli egység, amelyet Amerikában is gyártanak majd, és 2004-től több Chrysler gépkocsiban alkalmaznak is. Hasonló alapon Mercedes gyártmányú négy- illetve öthengeres dízelmotorok kerülnek az Európában forgalmazott Jeep Grand Cherokee és a Chrysler PT Cruiser típusokba. A két gyártó ilyen, és ehhez hasonló lépésekkel próbálja csökkenteni a felmerülő költségeket, bár azt egyelőre határozottan elutasítják, hogy a Chrysler és a Mercedes autókat azonos padlólemezre építenék, mivel a német többségű vezetés szerint így veszélybe kerülne a Mercedes típusok luxus-imázsa. Ennek ellenére a motorok és erőátviteli egységek közös használatától azt várják, hogy egyes piacokon bizalmat ébreszt a Chrysler típusok iránt, valahogy úgy, mint annak idején a Skodákon megjelenő "VW System" felirat.