Nem megy a Maybach szekere

2004.03.24. 14:00

Úgy tűnik, DaimlerChrysler túlértékelte luxusmárkája lehetőségeit. A legnagyobb bajt az okozza, hogy a méregdrága luxusautó, amelyet a Rolls Royce és a Bentley ellenfelének szántak, korántsem volt olyan kelendő első teljes évében, mint azt remélték. Korábban évente 1000 autó eladását tartották reálisnak, és ha sikerült volna ennyit értékesíteni, akkor a Maybach márka még nyereséges is lehetett volna. A valóságban azonban alig 600 példányt értékesítettek, sőt, a márka marketing-igazgatója, Leon Hustinx szerint egyszerűen irreális volt azt gondolni, hogy képesek lehetnek 1000 Maybachot eladni rögtön a bevezetés után. "Alábecsültük annak a ténynek a jelentősségét, hogy Németország határain kívül szinte ismeretlen a Maybach név" - mondta a marketing-szakember. A gyenge eredmények egyik következménye, hogy felfüggesztették a legalacsonyabb árfekvésű Maybach, az 53-as néven emlegetett modell fejlesztését, amelynek az lett volna a feladata, hogy felvegye a versenyt a Bentley MSB szériával (a Continental GT-vel és annak közeljövőben bemutatkozó négyajtós változatával). A fejlesztés csak akkor folytatódhat, ha a Maybach veszteségei jelentősen csökkennek. Nyereséget egyelőre nem is várnak a márka vezetői, mivel belátták, hogy az ehhez szükséges márkaarculat kialakítása akár egy-két évtizedig is eltarthat.