Friss szakemberek és szigorúbb tesztelés: ez jelentheti a megoldást a Mercedes modellek egyre sokasodó elektronikus eszközeinek kellemetlen hibáira. A legutóbb a Mercedes új SLK modelljét érte kemény kritika a bemutató tesztelésen tapasztalt hibák miatt, amelyek legnagyobb részt az eszközöket - a navigációs és kommunikációs rendszert, az elektronikus motorindítást, a kulcsnélküli ajtónyitást, stb. - vezérlő programok kiforratlanságára vezethetők vissza. A jelenség azonban nem új, és még csak nem is egyedül a Mercedesre jellemző. Az egyre rövidebb fejlesztési idő és az elektronikus újítások marketing-szempontoktól vezérelt hajszolása több autógyártót is belekergetett már ugyanebbe a hibába. Korábban a BMW is kénytelen volt több száz új szakembert felvenni közvetlenül az i-Drive rendszer bemutatása után, hogy minél hamarabb kiküszöbölhesse annak hibáit. Most a Mercedesen a sor: a cég több mint 300 fejlesztőt kénytelen felvenni, elsősorban az autó legtöbb funkcióját irányító programok tesztelésére, és a beszállítókat is igyekszik rászorítani, hogy csak tökéletesen működő terméket szállítsanak. E lépésektől azt várják, hogy éveken belül visszatornászhatják magukat a megbízhatósági statisztikák élére, ahonnan korábban épp az ilyen elektronikai és programhibák miatt csúsztak vissza a középmezőnybe.
