Titkos üzemmód a BMW M3 váltójában

2004.03.29. 13:44

A számítógépes játékok kódjaihoz hasonló a szekvenciális váltó rejtett üzemmódja, amelyet hosszas bűvészkedéssel lehet előcsalni. A BMW M3-as újabb sorozataiba épített SMG egység alapesetben korlátozza az egyes sebességi fokozatokban elérhető fordulatszámot, elsősorban a gumiabroncsok és a hajtáslánc védelmében: egyesben a motor nem pörgethető 2500-as fordulatszám fölé, így a gumiégetés kizárt. Az amerikai Popular Science magazin azonban megtalálta a módot, ahogyan egyes SMG-vel felszerelt M3-asokban ki lehet iktatni ezt a korlátozást. Az eljárás a következő: ki kell kapcsolni a menetstabilizáló programot, a váltót 6-os számú kapcsolási programba kapcsolni, kiválasztani a sport programot, behúzni a kapcsolókart visszakapcsolás állásba, és letiporni a gázpedált. Ekkor - a váltó európai változatával felszerelt autók esetén - a motor 5000-es fordulatszámig is felpörgethető, majd elengedve a váltókart az autó meglódul, mintha puskából lőtték volna ki. Mindezt persze kevesen próbálhatják ki a való életben, de az SMG kijátszásának ez a trükkös módja felhívja a figyelmet arra a tényre, hogy az újabb autók lassanként bonyolultabb számítástechnikai eszközökké válnak, mint egy asztali PC, a programok pedig mindig tartogathatnak meglepetéseket...