Chevrolet Cobalt SS: sportkompakt amerikai módra

2004.04.05. 13:23

A GM elsőszámú újdonsága New Yorkban egy igazán sportos kupé lesz, amely méretét és teljesítményét tekintve akár Európában is megállhatná a helyét. Az amerikai kompakt modellek közt, amelyek odaát a kisautók szerepét látják el, csak az utóbbi néhány évben kezdtek felbukkanni igazán erőteljes példányok: a Dodge a Neon STR-4 modellel, a Ford pedig a Focus ST típussal igyekszik megnyerni a gyors autóra vágyó amerikai fiatalokat, a GM pedig a Cobalt új változatával készül belépni ebbe a piaci szegmensbe.

Az új modell az európai GTi modellek mintájára a motoron kívül elsősorban külsőségeiben és az egyes alkatrészek hangolásában tér el az alapmodelltől. A futómű például ugyanaz a költséghatékony szerkezet, amelyet a többi Cobaltban - és több európai kompakt modellben - is láthatunk: elöl MacPherson rendszerű, hátul pedig csatolt lengőkaros felfüggesztés, amelyet azonban olyan keményre hangoltak, amilyenre egy amerikai személyautónál csak lehetséges. Emellett az autó hatásosabb fékeket, nagyobb, 18 hüvelykes felniket és ötsebességes kézi váltót kapott, de a lényeg persze a motortérben található. Itt az Opel modellekből jól ismert kétliteres Ecotec motort találjuk, amely egy Eaton gyártmányú mechanikus csavarkompresszor és az új vezérműtengelyek révén 205 lóerőt képes leadni 5600-as percenkénti fordulatszámon.

Sajnos az autó menetteljesítményeiről egyelőre nem sikerült pontos adatokat szereznünk, ezeket nyilván a szerdai bemutatón hozzák majd nyilvánosságra az autó egyéb, egyelőre még ismeretlen paramétereivel együtt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.