Újszerű négykerék-hajtás a Hondától

2004.04.05. 15:50

Az Acura RL-be szerelik először a Super Handling AWD nevű rendszert, amely nemcsak az első és a hátsó kerekek közt osztja el ideálisan a hajtónyomatékot, de a két hátsó kerék közti nyomatékeloszlást is mindig ideális értéken tartja. A röviden csak SH-AWD-nek nevezett rendszer az első és a hátsó tengely közti hajtási arányt szükség szerint 30:70-től 70:30-ig képes változtatni, míg a hátsó kerekek közül az egyikre akár a rendelkezésre álló teljesítmény 100%-át is képes eljuttatni az aktuális tapadási viszonyoktól és a vezető mozdulataitól függően. A megoldás az önzáró differenciálművet helyettesíti, megakadályozva, hogy a csúszósabb felületre érkező kerék kipörögjön a másik pedig megálljon. Az SH-AWD ezt a funkciót elektromágneses elven vezérelt tengelykapcsolókkal valósítja meg, amelyek fokozatmentes és igen pontos nyomatékelosztást tesznek lehetővé. Egy másik újdonság a hátsó ívkülső kerekek túlhajtása kanyarban, amely a Honda szakemberei szerint nem csak a hajtáslánc hatékonyságát növeli, de fordulékonyabbá is teszi az autót amelybe az új hajtásrendszert beépítik. A Honda sajtóközleménye szerint az SH-AWD különleges vezetési élményt kínál, mivel teljesen semlegessé teszi az autó viselkedését kanyarban, akár igen nagy sebességnél is. A rendszer nagy valószínűséggel az év végén mutatkozik be, Amerikában az Acura RL luxusmodellben és Japánban a Honda Legend utódjában.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.