Mercedes SL65 AMG: a legerősebb roadster?

2004.04.07. 12:56

A gigantomániának nincs határa az autóiparban: mindig akad, aki vevő a további lóerőkre, nagyobb felnikre, a több hengerre. Ennek az irányzatnak egy újabb követője a Mercedes AMG által felpiszkált szuper-roadstere, az SL65 AMG. Az autó puszta adatai egy valódi versenygépet sejtetnek: a hatliteres két turbófeltöltős V12-es motor 612 lóerős, nyomatéka pedig eléri az 1000 Nm-t, méghozzá 2000-es és 4000-es percenkénti fordulatszámnál folyamatosan. Az autó gyorsulása az automataváltó ellenére 4,2 másodperc 0-ról 100 km/h-ra és 12,9 másodperc 0-ról 200-ra, a végsebesség pedig csak az elektronika miatt nem több 250 km/h-nál, egyébként az autó valószínűleg játszva elérhetné a 300-as tempót.

Persze mindehhez megfelelő fékrendszer - elöl 390, hátul pedig 360 mm-es féktárcsákkal - sportosra hangolt futómű és hordónyi széles, 19 hüvelykes felnikre szerelt gumik tartoznak: elöl 255/35-ös, hátul pedig 285/30-as mérettel. Az SL65 AMG persze nem versenyautó: egyrészt a nagy motor miatt orrnehéz, másrészt az ötsebességes, kézzel is kapcsolgatható automataváltó és a súlyos karosszéria miatt ebben a teljesítmény-kategóriában lomha volna a versenypályákon. Annak érdekében, hogy a jövőbeli tulajdonosok ne kenődjenek fel az első kanyarvételnél egy útszéli objektumra, az autót telepakolták a legmodernebb elektronikus szerkentyűkkel: van ABS, vészfék-asszisztens, ASR és elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás (ABC), hogy csak a fontosabbakat említsük.

Egyáltalán nem véletlen, hogy az autó bemutatóját a New York Auto Showra időzítették: itt van ugyanis a legtöbb potenciális vásárló. Hiába az egész országban érvényes szigorú sebességkorlátozás, a 12 henger, a két turbó, és a 612 tagú ménes olyan presztízst hordoz, amelyet Amerikában sok tehetős vásárló szükségesnek érez. Ők a világ legerősebb szériagyártású roadsterének kikiáltott modellt már az idén júniustól megvásárolhatják, ekkor kerül ugyanis a kereskedésekbe az első SL65 AMG.