Tegnap, azaz április 15-én hazánkban is megkezdődött a Jaguar X-Type
kombi és az S-Type dízelmotorral szerelt változatának forgalmazása. Az
X-Type Estate korábban már
szerepelt hírrovatunkban , így az igazi újdonságot az új S-Type jelenti, annak
is főként motorja, a PSA és a Ford közös fejlesztésű új dízele.
A 2,7 literes AJD-V6-ossal szerelt autó ára egyelőre nem ismert,
de az biztos, hogy érdekes, és főleg takarékos alternatívája lehet az
eddig kínált négy benzines motornak. A motor bevezetésével egyidőben az
S-Type-on is faragtak kicsit, változott az autó feneke és új az
alumínium motoháztető, az utastérbe pedig még az eddiginél is több
extra kényelmi felszerelés rendelhető.
A 24 szelepes V6-os a common-rail dízelek második generációját
képviseli. Két turbófeltöltőjének segítségével
206 lóerőre tornászták fel a 2,7 literes motor maximális
teljesítményét, de ezeknél a motoroknál fontosabb a nyomaték, ami
az S-Type-nál 435 Nm. Ez már 1900 1/min-től kihasználható, és
tekintélyes vonóerőt biztosít az autónak egészen 4000-es percenkénti
főtengely fordulatig. 0-ról 100 km/h-ra 8,1 másodperc alatt gyorsul a
kéziváltós, 8,2 alatt az automata, mindkét modell végsebessége túllépi
a 225 km/h-t.
A motorról és az S-Type-ról hamarosan igyekszünk bővebb adatokkal
is szolgálni, egy átfogó teszten belül.