Már nem csak pletyka: elkészült az Audi RS6 Plus

2004.04.16. 12:31

Pár hete még nem lehetett eldönteni, igaz-e a híresztelés, miszerint az Audi az új A6-os megjelenése előtt piacra dobja az RS6 még erősebb, Plus néven bevezetendő variációját. A kérdés már nem kérdés többé, hiszen a Quattro Gmbh hivatalosan is megerősített az új csúcs sportkombi elkészültét.
A mezei RS6-os motorjából 30 lóerőt nyüstöltek még ki a mérnökök, egyszerűen a motorelektronika átprogramozásával. A hűtésrendszert is át kellett alakítani, ezért az intercooler mögött további két radiátort helyeztek el, így a megnövekedett teljesítmény ellenére stabil marad a motor hűtése.
A motor maximális 560 Nm-es nyomatékkal dolgozik 1950 és 6000 1/min között, és ez a borzasztó erő rettentő gyorsulással ruházza fel a kombit: az RS6 Plus 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, 17,3 másodperc alatt pedig 200 km/h-ra gyorsul. A legérdekesebb azonban, hogy a modellről kiadott közlemény nem szól az autó végsebességéről, melyet a hírek szerint nem 250, hanem 280 km/h-nál fog vissza az elektronika, de ezt most még nem kötötték a vetélytársak orrára.
Az RS6 Plus megrendelői választhatnak, hogy a széria RS6-os futóművét kérik, vagy a Plus-hoz kifejlesztett, a szériamodellnél 10 mm-rel mélyebben ülő, állítható gátlókkal és keményebb rugókkal felszerelt sportfutóművet. Bárhogy is döntsenek, az Audi nem kér felárat a sportfutóműért, amint az újonnan kidolgozott, kék, fekete és ezüstszínű külső/beltér összeállításokat is alapáron kínálják az autóhoz.
Az RS6 Plusból mindössze 999 példányt készítenek, az autó belsejében apró táblát helyeznek el az adott példány sorozatszámával. Az autó csak kombiváltozatban készül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.