Európai gyártást tervez a Mazda

2000.10.11. 20:33

A magas importköltségek miatt a többi japán autógyártó mintájára a Mazda is fontolgatja egy európai gyártóbázis lérehozását. A fő probléma a jen erős árfolyama, amely erős árnövelő hatással van az exportált termékekre. "A jen megöl minket... Egyszerűen nem tudunk versenyképes árakat képezni. A probléma különösen a kisautóknál érezteti a hatását. Nem halogathatjuk tovább az európai gyártás beindítását" - nyilatkozta a Mazda Europe elnöke. A döntésre valamikor novemberben kerül sor, és amennyiben a Mazda, illetve az anyavállalat, a Ford vezetői beleegyeznek, akkor 2003 körül indulhat a gyártás. Egyelőre a helyszín is kétséges, szóba került a Ford dagenhami üzeme Angliában, amelyet korábban bezárásra ítéltek, ám az angol font, hasonlóan a jenhez, szintén igen erős az euróhoz képest, tehát amíg Nagy-Britannia nem tér át az euró elszámolásra, addig ez a megoldás semmiképp nem megfelelő. A lehetséges helyszínek közt említik még Németországot, Belgiumot, és Spanyolországot. A gyártandó modellek várhatóan a kisebb kategóriákból kerülnek ki, így a következő 323-as, illetve egy még kisebb modell szerepel a lehetséges gyártmányok közt, mivel ezeknél alegégetőbb az árprobléma. Elemzők szerint a legegyszerűbb megoldás az lehet, ha a Forddal közös gyárban azonos padlólemezre építenének új Mazda típusokat. Ha mégsem így lenne, az sajátos ellentétre vezethet a Forddal, amely éppen túlméretezett európai gyártókapacitásának leépítésén fáradozik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.