Az új cég biztos pénzügyi tartalékokkal rendelkezik, és nagy előnye származik a BMW mintegy 3 milliárd fontos korábbi beruházásaiból is. Szeptember végétől a csoport Birmingham-ben található gyárában készítik a Rover 25, 45 és 75 modelleket és a szigetország legsikeresebb roadsterét, a legendás MGF-et. 2001-ben ugyanezen a telephelyen gyártják majd a csoport új modelljeit. A következő évben az eddig négy autóból álló modellválaszték megkétszereződik, és az MG Rover Csoport palettáján 8 modell fog szerepelni. A már meglévő, sikeres palettát kiegészíti majd az elegáns Rover 75 Estate, a méltán népszerű Rover 75 modell kombi változata, valamint 3 új ,,megvadított" MG modell. Utóbbiak az elegáns márkatárs jelenleg futó típusaira épülnek majd, azok dinamikusabb, az MG 76 éves sportautó hagyományát méltán képviselő kiegészítéseként. A legendás MG történetében ez az első eset, hogy egyszerre egynél több modellel lesz jelen a piacon. Az MG sportos ambícióit mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a cégcsoport egy másik sikeres tagján, a Lola Cars International Ltd-n keresztül a márka visszatér a motorsportba, és 2001-ben részt vesz a 24 órás Le Mans-i versenyen egy MG-Lola versenyautóval. Az MG Rover Csoport eladásai jelentősen nőttek az előző évi értékesítésekhez viszonyítva. Hazánkban ez a szám kiemelkedően magas, az első nyolc hónap eladásai alapján mintegy 22 százalékos növekedés mutatkozott az előző év hasonló adatához képest, amíg 1999-ben szeptemberig 220 db Rover kelt el, addig 2000 első nyolc hónapjában 270 db.