A Toyota Japán legnyereségesebb cége

2004.05.10. 12:39

Az autógyártó 2003-2004-es japán üzleti évre vonatkozó eredményeit a japán Nihon Keizai Shimbun írásából ismerjük. A japán lap értesülései szerint a 2003 április 1-étől 2004 március 31-éig tartó időszakban a Toyota akkora nyereséget termelt, amekkorát korábban nem hogy autógyártó, de soha más japán cég sem: a nettó eredmény 1100 milliárd jen, azaz több mint tízmilliárd dollár. Ez nem kevesebb, mint 46%-os növekedést jelent a 2002/2003-as üzleti évhez képest. A cég forgalma ugyanezen időszak alatt 8%-kal nőtt, elérve a 153 milliárd dolláros értéket. Az összes autóeladásról egyelőre nincsenek pontos adataink, de az újság szerint Európában mintegy 800 ezer, az Amerikai Egyesült Államokban 1,92 millió, Japánban pedig 1,73 millió Toyota, Lexus és Scion kelt el egy év alatt. Ezek közül főképp az amerikai és az európai eredmények javultak feltűnően: Európában az új Avensis, Amerikában pedig a Camry szárnyalása segítette a Toyotát piaci részesedésének és nyereségének növeléséhez. A kiemelkedő profit elérését azonban egy másik tényező is segítette: a Toyota tavaly beindított költségcsökkentési programja csak az elmúlt üzleti évben 2,28 milliárd dollárral növelte a cég nyereségét.