Két új, második generációs részecskeszűrővel ellátott, Euro-IV-et
teljesítő Hdi motort vezet be 206-os, 307-es és 407-es modelljeiben a
Peugeot.
A DV6 TED4 kóddal jelölt 1,6-os teljesítménye 110 LE, amit 4000
1/min-es fordulatnál teljesít, nyomatéka 244 Nm. A motor
különlegessége, hogy, akárcsak KITT-et, fölszerelték egy
overboost funkcióval, ami 1500 és 3750-es fordulat között tövig
nyomott gázpedálnál 260 Nm-re emeli a leadott nyomaték mértékét.
Az új egyhatost a 206 Gti új modelljébe szerelik, ami a Peugeot
első gázolajos Gti modellje. Az autót a hátsó Hdi felirat piros "i"
betűjéről ismerhetjük föl. A motort a 407-es és 307-es típusok
ferdehátú és kombi modelljeibe is beszerelik. A 307-esben ez az egység
váltja a korábbi kétliteres 110 lovas Hdi-t.
A DW10 BTED4 nevet kapta az új kétliteres tizenhat szelepes,
dupla vezérműtengelyes konstrukció, melynek 136 lóereje megegyezik a
jelenleg futó 2,2 Hdi teljesítményével, nyomatékban viszont még azt is
túlszárnyalja,
315 helyett már 325 Nm jön ki a motorból, ami az itt is meglévő
overboost működésekor 340-re emelkedik. A motorhoz
alaphelyzetben hatsebességes kéziváltó kapcsolódik, de a kényelem hívei
négyfokozatú Tipronic-kal is rendelhetik, legalábbis a 407-eshez.
A motort a 407-esen kívül a 307 Xsi Hdi és a 307 SW SE modellekbe
szerelik.