Opel Astra összehasonlító-törésteszt a BFSFL-től

2004.05.14. 09:39

A nem mindennapi eset tegnap, 2004. május 13-án valamivel 18 óra előtt történt Budapesten, a Gellért téren. Előzetes bejelentés nélkül a gyártóktól független BFSFL (Budapesti Forgalom - Speciális Forgalmi Laboratórium) munkatársai a híres Euro NCAP-t megelőzve eltolásos töréstesztet végeztek az új Opel Astrán. A hivatalos értékelés elkészültéig a képek alapján annyi biztosan megállapítható, hogy a már korábban is dicsért teljesen áttervezett első lámpák műanyag búrái sokkal jobban ellenállnak a különböző külső behatásoknak, mint az első sorozat üveges változatai. A némileg elmozdult lámpákkal a megfelelő irányba állítás után akár csillagos éjszaka is eljuthatunk a legközelebbi biztonságot nyujtó műhelyig. Emellett említésre méltó momentum, hogy a speciális ütközési helyzet ellenére a lökhárítón és a motorháztetőn kívül több elem nem sérült jelentősen, ami a felmerülő költségek alacsonyan tartásában nagy szerepet játszhat. Az utasbiztonságról röviden annyit érdemes megjegyezni, hogy városi tempójú ütközés esetén - szintén a felvételek alapján - sem a régi, sem az új modell nem veszélyeztet egyetlen fontos, a telefonáláshoz elengedhetetlenül szükséges szervet sem. A látottak alapján kíváncsian várjuk az hivatalos, kevésbé életszerű beállításokkal végzett tesztek eredményeit.