Toledo Prototipo: új tanulmány a Seattól

2004.05.20. 12:22

A spanyol márka szakít minden hagyománnyal: a Toledo Prototipo, amely állítólag hordozza a Toledo következő generációjának legtöbb jellegzetességét, a várakozásokkal ellentétben nem egy újabb lépcsős hátú négyajtós, hanem egy fura átmeneti jármű.

A Toledo Prototipo látszólag egyesíti magában egy kombi és egy kompakt egyterű vonásait: öt üléses, hatalmas, 500 literes csomagtere és öt ajtaja van, viszont az egyterűeknél tagoltabb felépítésű, egyértelműen különálló orral. Az autó formaterve alapvetően hasonlít az Alteáéra, de az üvegezett tető, a hátsó panoráma-ablak és a jellegzetes arányok a Renault Vel Satist juttathatják a szemlélő eszébe. A képek alapján úgy látszik, hogy a 4,49 méter hosszú, 1,77 méter széles és 1,58 méter magas jármű gyakorlatilag készen áll a sorozatgyártásra, és a Seatnál már csak egyfajta megerősítésre várnak a leendő vásárlók részéről, mielőtt végleges formájában is bemutatnák a típust. A meglepő az, hogy ezt a buszlimuzint, amely műszakilag szinte azonos a VW Tourannal, épp Toledo néven mutatják be. Ez megerősíti azt a sejtésünket, hogy a VW terveiben a korábbinál kevesebb fajta lépcsőshátú kompakt modell szerepel, helyüket buszlimuzinok veszik át, és könnyen előfordulhat, hogy e kategóriában egyedül a Skoda Octavia marad meg a VW csoporton belül.

Visszatérve a Toledo Prototipóra, a tanulmányban a VW jól ismert kétliteres 150 lóerős FSI motorja dolgozik, amely hatsebességes kézi váltón keresztül hajtja meg az irdatlan méretű, 19 hüvelykes könnyűfém keréktárcsából és 235/35-ös méretű gumikból összeállított kerekek közül a két elsőt. A tanulmányt természetesen telepakolták kényelmi berendezésekkel, így került bele DVD lejátszó, az első ülések fejtámláiba két 7 hüvelykes képátlójú képernyő, navigációs berendezés és egy csomó más szokványos extra.