Dízelmotor-szállítót vált a Mini

2004.05.20. 15:03

A közvetkező Mini-generáció már nem a Toyota 1,4 literes turbódízel motorját kapja. Az új szállító a BMW-vel eddig az négyhengeres benzinmotorok fejlesztésében együttműködő PSA lesz, amely állítólag a Forddal közösen kifejlesztett turbódízel motorok egyikét, talán az 1,6 literes 110 lóerőset biztosítja majd a dízelmotoros Mini számára. A felújított Mini 2008-ra várható, és teljesen új motorpalettát kap, bár az egyes egységek leváltása különböző okokra vezethető vissza. Az 1,6 literes benzinmotort, amelyet a BMW még a Chryslerrel közösen kezdett el fejleszteni az 1990-es évek közepén, elavult konstrukciója mellett azért kell kidobni, mert a Chrysler időközben a BMW legnagyobb vetélytársával, a Mercedessel egyesült, így a további együttműködés elképzelhetetlenné vált. A Toyota dízelével ilyen probléma nincs, viszont az 1,4 literes 75 lovas szerkezet nem elég erős, így igencsak kilóg a Mini sportos arculatából. Így a BMW felhasználva a PSA-val fennálló megállapodását, a váltás mellett döntött, bár azt egyelőre nem tudjuk, hogy mindehhez mit szól majd a PSA dízelmotor-fejlesztésben érdekelt partnere, a Ford.